Ren je mal voor Nepal

‘Ren je mal voor Nepal’
RC Rijswijk/Ypenburg heeft met een sponsorloop € 9.250 opgehaald voor de stichting Chimding, die schoolprojecten realiseert in afgelegen bergdorpjes in Nepal. Ruim 100 kinderen van Haagse en Rijswijkse basisscholen liepen onder het motto ‘Ren je mal voor Nepal‘ een flink bedrag bijeen in het ADO-stadion. In de catacomben van het stadion was een parcours met een lengte van 420 meter uitgezet. De jonge deelnemers hadden zelf sponsors gezocht, die voor elk gelopen rondje betaalden.
rabin2(2).JPG

De aanwezige Haagse wethouder Rabin Baldewsingh roemde het initiatief van RC Rijswijk/Ypenburg en de stichting Chimding en deed zelf enthousiast mee aan de warming-up, waarna ADO-icoon Lex Schoenmaker het startsignaal gaf voor de sponsorloop.

Na afloop mocht Ineke Vogel-Vreede, oprichtster van de Stichting Chimding een cheque ter waarde van € 9.250 in ontvangst nemen. Het bedrag wordt besteed aan de bouw van een school in het Nepalese bergdorpje Lopsay. Vorig jaar werd in Chimding dankzij de inspanningen van de stichting al een eerste school voor 120 kinderen geopend (www.chimding.nl). De deelnemers aan de sponsorloop kregen als dank voor hun inspanningen een fraai T-shirt en een leuk gezelschapsspel.

stempelkaart.JPG