€ 26.000 voor urologische kliniek in Ghana

Een unieke dienstenveiling die RC Rijswijk 3Vliet organiseerde op 5 juni jl. heeft € 26.000 opgebracht voor de Stichting Ananse. Deze stichting zet zich in voor betere urologische gezondheidszorg in missieziekenhuizen in Afrika. Pronkstuk van de avond was de quilt ‘de Sterren van Afrika’ dat voor € 3.000 is geveild.

In de Oude Kerk in het centrum in Rijswijk hebben de Rijswijkse Rotarians zich ingezet voor de veiling van een rijk assortiment aan diensten en producten. Zo werden geveild een heerlijke voetreflexmassage, een rondvlucht met een Cessna 172, een zeezeiltocht, een speciaal bed&breakfast-arrangement, een boogie-woogie workshop en een woonstylingsadvies. De enthousiaste en bedreven veilingmeester Junior Zegger wist de aanwezigen tot hoge biedingen te verleiden die allemaal bestemd waren voor het goede doel. Notaris Astrid van Steenderen van Caminada Notarissen hield in de gaten of de veiling en de loterij wel netjes volgens de regels van de kunst verliep

Het topstuk van de avond was een quilt van 1.80 x 2.20 m waaraan de Rijswijkse dames Ineke Brugman, Marianne Bulder, Liesbeth van Geest, Renée Helmes, Stien de Klein en Marianne van der Lugt enkele maanden hebben gewerkt. Dit bijzondere kleed werd uiteindelijk voor € 3.000 euro verkocht. Andere topscores waren een verbouwingsadvies door Jeroen Simons, architect bij Inbo, bezoek aan de Volvo Ocean Race, een bezoek aan de Tweede Kamer, een privéconcert door Arianne Karres en een schilderij van de Rijswijkse kunstenaar Pat Gentenaar.

De avond werd opgeluisterd door de Kizomba Dance Company die het publiek enkele Ghanese dansen toonde op opzwepende Afrikaanse percussieklanken.

Aan het einde van de avond kon Nico Struijk, voorzitter van RC Rijswijk 3Vliet het opgehaalde bedrag overhandigen aan Liesbeth de Wal en Jacques Bochdanowicz van de StichtingAnanse

Meer informatie is te vinden op www.anansefoundation.com en www.rijswijk3vliet.nl