PERSBERICHT

ROTARY ROTTERDAM ALEXANDER EN THORBECKE COLLEGE SAMEN IN PROJECT

De Rotaryclub Rotterdam Alexander en het Thorbecke College VO hebben samen een project ontwikkeld waarbij leerlingen van de school een sollicitatietraining krijgen. Het gaat om leerlingen VMBO. Op 25 april verzorgde de Rotaryclub, samen met leerkrachten van de school, een serie sollicitatiegesprekken.

Ruim 40 leerlingen uit de derde klas hadden gereflecteerd op personeelsadvertenties uit kranten. Leden van de Rotaryclub vormden sollicitatiecommissies die een sollicitatiegesprek met de leerling simuleeden. Doel is de leerlingen voor te bereiden op de maatschappelijke werkelijkheid, wanneer ze later daadwerkelijk op zoek zijn naar een baan. Alles in het project, van de vacatures, sollicitatiebrieven tot en met het sollicitatiegesprek met aansluitend de ‘uitslag’, werd zoveel mogelijk conform de werkelijkheid gerealiseerd.

RC Alexander hoopt met deze manier van inzetten van de ervaring en kennis van haar leden een bijdrage te leveren aan de ontplooiingskansen van jongeren in Rotterdam Oost. Het Thorbecke College maakte graag gebruik van de mogelijkheid zijn leerlingen op deze wijze toe te rusten,

Het sollicitatieproject vond plaats op het kantoor van Rotarian Faasen, van Zomerhof Muys Makelaardij.

Voor meer informatie: Andries Ponsteen (Rotaryclub Rotterdam Alexander), Jacob van Akenstraat 25, Rotterdam. Telefoon: 010-4217149. e-mail: bergsteen@planet.nl