Rotaryclub Rotterdam Botlek reikt jubileumcheque uit aan Scoutinggroep Hoogvliet

Tijdens de clubavond van Rotary Club Rotterdam Botlek op woensdagavond 2 mei reikten Community Service voorzitter Daan de Jager en Bestuursvoorzitter Corrie de Winter gezamenlijk een jubileumcheque van € 12.500 uit.

De cheque werd in ontvangst genomen door leden van de Scoutinggroep Hoogvliet. Het geld is bedoeld om te worden besteed aan het nieuw te bouwen clubhuis; het oude is in 2010 afgebrand.

Daan de Jager gaf namens Community service aan op welke wijze de fundraising had plaatsgevonden. Hij memoreerde: “U had wellicht verwacht dat het houden van een jubileumfeest alleen, deze opbrengst heeft opgeleverd maar ook door eerdere acties in het jaar, zoals een veiling en gesponsorde deelname aan het nationaal dictee is het uiteindelijk dit bedrag geworden”.

Huib de Vries nam de cheque namens het bestuur van Scoutinggroep Hoogvliet in ontvangst en gaf daarbij aan: “Ik ben blij en verrast tegelijk, ik zie de gift als een belangrijke steun in de rug richting van de te realiseren nieuwbouw”. Tijdens de presentatie die vooraf aan de uitreiking gegeven werd door de scouts, werd duidelijk gemaakt dat Scoutinggroep Hoogvliet ambitieuze plannen heeft ontwikkeld voor de nieuwbouw en ook met andere fondsverstrekkers gesprekken voert.

Voorzitter Corrie de Winter zei bij de overhandiging dat een van de belangrijke taken van Rotary is om iets te doen voor de lokale gemeenschap. “Over het besluit om dit jaar, in het kader van het 50 jarig jubileum, te kiezen voor een fundraising project ten behoeve van Scoutinggroep Hoogvliet hoefde niet lang te worden nagedacht”, zo gaf zij aan. Zij wenste het bestuur en de leden van de scouting heel veel succes bij het verder verkrijgen van fondsen voor de nieuwbouw en verwacht dat realisatie, zeker door de grote zelfwerkzaamheid van de leden gaat lukken. “Jullie verdienen het voor alle goede dingen die jullie doen voor de jeugd in Hoogvliet en omstreken”, aldus de Winter.

Bij de opening van het nieuwe clubgebouw zal Rotaryclub Rotterdam Botlek zeker aanwezig zijn. De toezegging dat Scoutinggroep Hoogvliet nog ‘iets zou terugdoen’ voor Rotaryclub Rotterdam Botlek werd met instemming door de leden begroet. Zo maakte op dat moment aan de gezellig gedekte tafels het oude gezegde ‘een heitje voor een karweitje’ in een nieuwe vorm weer zijn opwachting.

Namens Rotaryclub Rotterdam Botlek

Kees van Pelt, inkomend voorzitter