Haring en hamburgers

Ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van RC Rotterdam Delfshaven werd op Hockey Club Rotterdam j.l. donderdag 25 juni de eerste “Haring & Hamburger Party voor alle Rotterdamse Serviceclubs” georganiseerd. Het initiatief werd omarmd door vele Rotarians tot ver buiten Rotterdam zoals uit Scheveningen en Waddinxveen. Opvallend was ook het grote aantal Lions en Junior Kamerleden. Het zomerse weer van 25 ⁰C en sponsors zoals Heineken voor bier en Jillzdrank alsmede BOLS voor de Corenwijn brachten de stemming er al goed in. De meeste partyhoppers stonden dan ook al snel buiten waardoor de veiling onder aanvoering van RTV Rijnmond verslaggever, Jack Kerklaan, enigszins te kort werd gedaan.

haring&hamburgers.jpg

Op zo'n moment geldt de strategie dat als de berg niet naar Mozes komt, dan komt Mozes naar de berg. De veiling werd na de hockeywedstrijd tussen oude mannen tegen jonge dames, naar buiten verplaatst, waar een fiets van de Rabobank al snel voor € 1.000 werd afgeslagen en € 500 werd geboden voor een ritje in de nieuwste Bugatti Veyron.

Bruto is ruim € 15.000 opgehaald. De organisatie richtte zich in eerste instantie op 200 tot 300 bezoekers, uiteindelijk kwamen meer dan 500 gasten naar de haringparty. Kortom: Volgend jaar weer!