Veiling van voordrachten, uitjes, lezingen en andere diensten

RC ’s-Gravenhage heeft onlangs samen met de RC Den Haag Des Indes en twee Rotaryclubs in Curaçao een fundraising georganiseerd d.m.v. een veiling. Deze Pastaveiling vond plaats in Kasteel de Wittenburg te Wassenaar. Er waren 148 Rotarians met partners en gasten aanwezig, waaronder Gouverneur Hans Meerburg en oud-Gouverneur Dirk van der Veer. Het was een zeer geslaagde avond mede door de ambiance, het eten, de humoristische veilingmeester Paul Schnabel en de gulle bieders. De prijzen waren talrijk en bestond uit diensten van Rotarians, uiteenlopend van een ritje in een antieke cabrio, een literaire of muzikale voordracht aan huis, tot een workshop parels knopen Er zijn die avond meer dan 600 lootjes verkocht die meer dan € 3.000 hebben opgebracht. De veiling heeft zo'n € 22.000 opgebracht. Alles bij elkaar was de opbrengst van die avond ca. € 28.000. Dit bedrag zal via de Rotary Foundation worden verdubbeld. Het bedrag wordt besteed aan armoede projecten op Curaçao. De Rotary clubs op Curaçao zullen zorgen dat het geld daar efficiënt besteed wordt.