Voorlezen

Voorlezen uit ‘Mijn Eerste Van Dale’

In het kader van “Charity begins at home” en in aansluiting op het thema “Analfabetisme” van Rotary International heeft RC ‘s-Gravenhage -Noord samen met de RC’s ‘s-Gravenhage, ’s-Gravenhage-Kijkduin, ’s-Gravenhage-Oost, ’s-Gravenhage-Zuid, Den Haag-Voorhout, Scheveningen en Wassenaar besloten de Open Dag van de Haagse Voorschool op 4 juni j.l. te ondersteunen door er te gaan voorlezen.

De Haagse Voorschool voorziet in een extra educatief programma voor kinderen van 2,5-6 jaar op peuterspeelzalen en in de eerste twee groepen van het basisonderwijs. Dit programma ondersteunt autochtone en allochtone kinderen die moeite hebben met taal en is inmiddels gevestigd op 87 locaties verspreid over Den Haag. De Gemeente den Haag organiseerde op 4 juni j.l. een open dag op alle 87 Voorschool locaties regio Den Haag.

P1010460.JPG P1010462.JPG
De Haagse wethouder van jeugd, sport en onderwijs, Sander Dekker, heeft 155 voorleesboeken “Mijn Eerste van Dale”, aangeboden door Rotary Club ‘s-Gravenhage Noord in ontvangst genomen.

Enkele enthousiaste reacties van de voorlezers: “Ik heb me opgegeven voor de Yunus Emre school (omdat die een aantal keren zeer negatief in de krant stond: slecht en veel fraude met geld, en bestuur dat zeer fundamentalistisch is). Het hoofd wist van het voorlezen niets af, maar was wel geïnteresseerd, en om de goede redenen. Wil nu graag een samenwerking met een Rotary Club om het voorlezen te bestendigen.”

“Het was erg leuk vanochtend. Ik werd zo aardig ontvangen door de leidster en leider van de ‘Houtwurm’, en de kinderen hingen aan mijn lippen. Ontroerend! ‘Mijn eerste Van Dale’ is een prachtig boek.”

“Zoals een jongetje na afloop tegen me zei: ‘Het was een feestje.’“

“Ik las vanochtend een halfuurtje voor. Allemaal kleine donkere snoepjes. Weet niet wat ervan is blijven hangen, maar in elk geval was het leuk om te doen.”