1. HET NIEUWE FOCUSGEBIED VAN ROTARY

Een greep uit de projecten en activiteiten van Rotaryclub Vlaardingen

3. Persbericht kinderdictee

4. End Plastic Soup Vlaardingen

5. Steun Jeske en Flip en doneer!

Jeske heeft PTSS. Door de vele aanvallen kan ze moeilijk normaal van het leven genieten. Flip kan haar hierbij helpen maar dan moeten Flip wel eerst een opleiding volgen voor hulphond.

6. Update Groot Vlaardings Kinderdictee

7. Op kamp met de Rotary

2 kinderen uit Vlaardingen gaan naar het Vlielandkamp. Kinderen die door hun gezinssituatie niet op vakantie kunnen, krijgen zo de mogelijkheid er 10 dagen tussenuit te trekken.

8. Groot Vlaardings Kinder Dictee

9. Nina de Jong van IKC de Ark wint tweede Groot Vlaardings Kinder Dictee

10. Foto's Groot Vlaardings Kinder Dictee

Rotary Club Vlaardingen oragniseerde op dinsdag 10 oktober alweer voor de zesde keer het Groot Vlaardings Dictee.

Leerlingen van achtentwintig groepen van twintig Vlaardingse basisscholen namen dit jaar deel aan de eerste editie van het Groot Vlaardings Kinderdictee.

De winnaars van de voorrondes werden met een limo opgehaald voor de eindstrijd in de Stadsgehoorzaal

11. Groot Vlaardings DIctee 2019 de foto's

12. Rotaryclub Vlaardingen organiseert Groot Vlaardings Dictee

Meer dan honderd Vlaardingers hebben donderdagavond 11.250 euro ingezameld door mee te doen aan het tweede Groot Vlaardings Dictee. De opbrengst is gedoneerd aan De Kledingbank, Stadslandbouw Van Ruytenburg en de Spring Foundation. Elk van deze goede doelen heeft op de avond een check ontvangen van 3.750 euro.

13. Alleenstaanden diner

14. Diploma’s voor leerlingen van Petje af Waterweg

Tien leerlingen kregen hun eerstejaars Petje af diploma en speldje uitgereikt door wethouder Bert van Nieuwenhuizen. Vijf leerlingen die in de loop van het jaar zijn ingestroomd kregen een aanmoedigingscertificaat.

15. Agnes van Ardenne leest voor!

Rotary Club Vlaardingen organiseert voor de vijfde keer het Groot Vlaardings Dictee. Het dictee is geschreven door de bekende Vlaardinger Jan van Hemert en zal worden voorgedragen door voormalig minister voor ontwikkelingssamenwerking en oud- wethouder van Vlaardingen Agnes van Ardenne.

16. Water voor 20.000 mensen: hoe kan jij helpen?

We steunen als Rotary Club Vlaardingen dit jaar het Project “Water voor 20.000 mensen”. Voor zo’n ambitieus plan is héél veel geld nodig.

17. Rotary Club Vlaardingen organiseert alleenstaanden diner

18. U doet toch ook mee...? Op woensdag 13 april organiseert Rotary Club Vlaardingen het Groot Vlaardings Dictee.

Op woensdag 13 april organiseert Rotaryclub Vlaardingen voor de vierde keer het Groot Vlaardings Dictee. Dit jaar wordt het Dictee geschreven door Jan van Hemert en voorgedragen door Burgemeester Bert Blase.

Het dictee is naast een test van ieders spelvaardigheid en een gezellig samenzijn natuurlijk vooral bedoeld om geld in te zamelen voor het goede doel.

19. Aankondiging Wandelen voor Water maart 2016

Heeft u het filmpje van Kawtar gezien? Ze gaf het goede voorbeeld! Neemt u haar uitnodiging aan en wandelt u met uw leerlingen mee?

20. Jubileumboekje Rotary Club Vlaardingen: 60 jaar

Dinsdag 30 juni a.s. reikt de voorzitter van Rotaryclub Vlaardingen, Vincent Kevenaar, het eerste jubileumboekje over deze club uit aan de gouverneur van Rotary van het district 1600, Pia Kraak

21. Kinderen Wandelen voor Water voor ontheemden in Jemen

Leerlingen van Vlaardingse basisscholieren bewust maken van het feit, dat het niet vanzelfsprekend is dat er schoon drinkwater uit de kraam komt. Rotary Vlaardingen wil dit bewustzijn bij de jeugd versterken door de organisatie van een wandeling met water op 18 maart.

22. Niemand hoeft alleen te zijn: alleenstaanden diner

Meer dan honderd gasten worden op dinsdagavond 16 december opgehaald om deel te nemen aan het 20e ‘alleenstaandendiner Vlaardingen’. De kosten voor het diner worden gedekt door de opbrengst van de verkoop van boterletters door de leden van Rotaryclub Vlaardingen en door enkele giften.

23. Wandelen voor water: ruim 15.000 euro

In totaal zo’n 300 leerlingen van diverse scholen lopen op 20 maart een afstand van ongeveer vijf kilometer, met op hun rug een tas met daarin zes liter water. Zo beleven zij aan den lijve de moeite die kinderen van hun eigen leeftijd moeten doen om aan het dagelijkse rantsoen water te komen.

24. Hoe kunnen we de voedselbank structureel ondersteunen?

Als je zelf een afgeladen boodschappen kar staat af te rekenen, zou je dan geen euro extra willen geven aan de Voedselbank?
    Als meerdere klanten van de supermarkt dit doen? Dan vormt er zich een spaarpot voor de Voedselbank bij Albert Heijn. Resultaat: de Voedselbank kan naar eigen inzicht en behoefte goederen kopen waaraan op dat moment een tekort aan is.