Art for Kidz

In november start het project Art for Kidz van RC Nieuwerkerk aan den IJssel. Alle leerlingen van alle groepen 6 van alle basisscholen van de nieuwe gemeente Zuidplas gaan in deze maand naar het museum de Dubbelde Palmboom in Delfshaven. De club stelt de basisscholen gedurende 3 jaar Rotterdam in de gelegenheid musea en educatieve projecten te bezoeken.

Art for Kidz? “Met de z van Zuidplas” knipoogt Rotarian Agnes den Hartogh. Ze is de initiatiefneemster van dit project en blij met het resultaat. “De scholen vinden het belangrijk dat de leerlingen musea bezoeken, echter, de relatief hoge vervoerskosten maken dit vaak niet mogelijk. Wij als club hechten ook aan dit stukje cultuurbesef en menen met Art for Kidz een belangrijke bijdrage aan cultuureducatie te leveren!”.

In museum Dubbelde Palmboom (onderdeel van Historisch Museum Rotterdam) gaan de kinderen aan de slag binnen de expositie ‘Hoezo Waardeloos”. Deze tentoonstelling gaat in op de waarde en waardeloosheid van spullen, verhalen en afval en het hoe en waarom van bewaren.

De leerlingen van de groepen 6 worden gehaald en gebracht. De club heeft bereidwillige medewerking gevonden bij Nooteboom Tours Vlaardingen, die voor het project speciaal een bus beschikbaar heeft gesteld: deze bus zal in de gemeente Zuidplas voor herkenbaarheid zorgen middels de kleurrijke kindertekeningen en het opvallende logo. Volgens den Hartogh: “Als de bus door een van de dorpen rijdt om de kinderen te halen, hopen we op een stukje bewustwording: kijk, er gaan weer kinderen naar het museum!”

vlnr Charles Laurey (voorzitter), Agnes den Hartogh, Wim van Gerdingen voor de speciale Art for Kidz-bus van Nooteboom Tours Vlaardingen