Sollicitatie project 2018 weer een succes!!

Sollicitatie project 2018

C:\Users\efins\Documents\Rotary\Communicatie\Website\Sollicitatieproject\sollicitatieproject 201832.jpg

Op maandag 5 maart hebben de Rotaryclubs Zeist en Op Seyst weer “werkgevers” geleverd voor het sollicitatieproject dat we al meer dan 10 jaar samen met de VMBO- afdelingen van Scholengemeenschap Schoonoord organiseren.

Uiteindelijk hebben 166 leerlingen een sollicitatiegesprek gevoerd aan de hand van een zelf uitgezochte vacature en een tijdens Nederlandse les geschreven sollicitatiebrief. Drie verschillende niveaus hebben deelgenomen: de basis beroepsgerichte leerweg (30), de kader beroepsgerichte leerweg (56) en de theoretische leerweg(80).

Natuurlijk waren de leerlingen bij aankomst in het gesprekslokaal wel wat gespannen, maar na afloop waren ze allemaal vrolijk, opgelucht en blij met de adviezen en kritiek, die ze hebben gekregen.

We kunnen weer van een succes spreken.

Natuurlijk zijn er ook weer de nodige, adviezen gegeven, vooral richting school en de docenten. Die bespreken we als we het volgende project gaan voorbereiden zodat we ieder jaar verbeteringen kunnen aanbrengen.

We kijken terug op een soepel verlopen, voor de leerlingen prettige middag, waar ze veel aan kunnen hebben.

En daar doen we het voor!

Tevens een woord van dank aan Figi voor het ter beschikking stellen de zalen.

Na afloop van de middag werd er gezamenlijk gegeten. Twee leerlingen gaven hun ervaringen weer en de docent beschreef hoe de sollicitatie opdracht past in het onderwijspakket en welke waarde het heeft voor de leerlingen.

C:\Users\efins\Documents\Rotary\Communicatie\Website\Sollicitatieproject\P1120890.jpg

C:\Users\efins\Documents\Rotary\Communicatie\Website\Sollicitatieproject\P1120897.jpg

C:\Users\efins\Documents\Rotary\Communicatie\Website\Sollicitatieproject\P1120899.jpgC:\Users\efins\Documents\Rotary\Communicatie\Website\Sollicitatieproject\P1120902.jpg