3 november 2012

Just Do It 2012 - 3 november

Marion vd Brink (04112012)

Ondanks het feit dat het op vrijdag erg laat was geworden bij het Autunno concert, stonden er de volgende dag om 9.30 uur weer 9 mensen in Loosdrecht klaar, om de klussen op het Robinson Crusoe eiland op te pakken. Helaas hadden 8 andere  mensen verstek moeten laten gaan door ziekte of andere omstandigheden. Niet getreurd, we hadden een goede to-do lijst die bijna compleet af gekomen is.

Ongeveer 30 kano’s van verschillende grootte schoonspuiten (hoge druk spuit) en daarna met schoonmaakmiddel goed schoonmaken en oppoetsen. Ze glommen weer! Opstapelen op een grasveld. Surfplanken volgden op de stapel. Alle stoelen kregen nieuwe dopjes onder de poten, een grote container werd uit het water getakeld. Dat laatste alleen al, gaf een mooi beeld van de leiderschapskwaliteiten binnen Rotary. En het lukte na een uur. Het terrein moest opgeruimd worden. Surfpakken uitspoelen en te drogen hangen. Zwemvesten nakijken, uitspoelen en te drogen hangen Zeilpakken nakijken, wassen, te drogen hangen. Pieter ging er vol voor. Bergkisten uit de haven leegmaken, schoonmaken en achter het huis bergen. Zeilboten schoonmaken en behandelen tegen schimmel, een klusje waar Cordula zich volledig op gestort heeft.

En er was natuurlijk tijd voor koffie, thee, lekkere lunch met snert, tomatensoep en warme broodjes. En aan het eind de borrel met hapjes.

De leiding van Sail Wise was zeer tevreden en wij gingen moe en zeer tevreden rond 17.00 uur weer met de boot terug naar het vaste land. Volgend jaar zijn we er weer!

Voor de leden is ook een fotoalbum met nog meer foto’s beschikbaar: