Warmond Golf weer succesvol

Op zondag 31 augustus werd de Warmond Golf Special 2008 gespeeld, een unieke golfwedstrijd op een heel bijzonder parcours. De golfers speelden hun spel over 24 holes, verspreid in het watersportdorp Warmond. Die holes lagen op bijzondere plekken. Gespeeld werd onder andere in particuliere tuinen, bij het kasteeltje Huys te Warmont, op het recreatie-eiland Koudenhoorn en op een afslagplaats over de plassen. Het vervoer van de golfers naar de verschillende holes ging met boten en paardenkoetsen.

De golfwedstrijd bracht een bedrag van ruim € 15.000 op, bestemd voor een aantal goede doelen in de regio. Woonlocatie De Smitshof in Rijnsburg kan in ieder geval rekenen op ruim € 10.000 voor een bus voor vervoer van verstandelijk gehandicapten. Collega-club RC Leiden verhoogde voor de Smitshof dit bedrag nog eens met € 1.500. Verder gaat geld naar Mariënhaven en de Stichting Aap. Ook het Centre for Handicapped in Sri Lanka en een project in Indonesië kunnen op steun rekenen.

Het was voor de negende keer dat Warmond het decor was voor dit golfevenement. RC Oegstgeest e.o. werkte daarbij nauw samen met de Ondernemersvereniging en de gemeente Teylingen/Warmond.

Het golfevenement werd gewonnen door het team van De Tegelhandel Leiden. De tweede prijs was voor VSL Air-o-vent uit Katwijk. De derde prijs werd in de wacht gesleept door de flight van Jobo De Bouwers uit Leiden.