Bedrijven in beweging voor Stichting ONE

Stichting ONE krijgt de bal toegespeeld

D1600 - Met een behendige doelworp wist burgemeester Bouvy van de gemeente Bernisse na afloop van de bedrijvensportdag de bal in de handen te spelen van Rita Klein, voorzitter van Stichting ONE. Deze bal vertegenwoordigde maar liefst een bedrag van € 7.500, bij elkaar gespeeld op de bedrijvensportdag georganiseerd door Rotary Club Rotterdam-Bernisse.

Stichting ONE uit Hellevoetsluis, die volledig wordt gerund door vrijwilligers, heeft als distributiepunt van de Voedselbank weinig middelen tot haar beschikking. Met de bijdrage van de sportdag kunnen nu de noodzakelijke logistieke en administratieve hulpmiddelen worden aangeschaft, zoals een computer, steekwagentjes, stellingkasten e.d.

De Voedselbank biedt hulp in de vorm van gratis voedselpakketten aan mensen die 150 euro of minder per maand overhouden na aftrek van hun vaste lasten zoals huur, gas, licht en water. Voor twee volwassenen ligt de ondergrens op 200 euro en voor ieder kind komt daar nog eens 25 euro bij. Als er van deze bedragen nog kleding, schoolspullen en andere noodzakelijke dingen gekocht moeten worden, blijft er te weinig geld over voor eten. De voedselpakketten zijn nadrukkelijk bedoeld als noodhulp voor mensen die voor kortere of langere tijd financieel niet rond kunnen komen. (zie ook www.voedselbank.nl)

Meer dan 70 enthousiaste sportievelingen hadden zich op zaterdag 12 april verzameld in Sporthal de Eendraght in Hellevoetsluis om in zeskamp-achtige sfeer kracht, sportiviteit en behendigheid met elkaar te meten. De ploeg van de Catharina Stichting wist onder aanvoering van Frans Korf de meeste punten in de wacht te slepen en kreeg de grootste eer en natuurlijk de grootste beker, uitgereikt door de burgemeester. De tweede plaats was voor TQMS, terwijl de derde plaats werd verdiend door Ooms Makelaars.

Al weken van tevoren waren de deelnemende bedrijven en de leden van de Rotary Club in actie geweest om te zorgen voor de nodige sponsors.