Taste for Life, een kookboekenproject voor scholen in Indonesië

De gemeente Den Haag stelde graag ruimte beschikbaar in de grote hal van het stadhuis om RC The Hague Metropolitan de opbrengst van het smakelijke project Taste for Life te laten overhandigen aan de heer Siswo Pramono, plaatsvervanger van de Indonesische Ambassadeur. Het geld is bestemd voor een sanitatieproject bij scholen op midden Java. De internationale Rotaryclub wist met de verkoop van 1000 door hen zelf samengestelde kookboeken het bedrag van € 25.000,- bijeen te brengen. Ditzelfde bedrag werd eveneens gedoneerd door de partner van de Rotaryclub in dit project, de Stichting Aqua for All, terwijl bovendien verwacht kan worden dat de Stichting Wilde Ganzen er ook nog eens € 13.000,- toevoegt.

Voor dit geweldige bedrag van € 63.000, kan de Stichting Kinderhulp Indonesië bij 28 scholen maar liefst 61 toiletten bouwen, terwijl ook tien wateropvangbassins worden aangelegd en een viertal bronnen worden geboord.

Oude situatie Nieuwe toiletgebouwen

Aan wethouder Peter Smit van de gemeente Den Haag overhandigde Patricia Hollamby –als zeer gedreven initiator van het project- het laatste van de 1000 kookboeken. In het kookboek hebben de leden van RC The Hague Metropolitan recepten verzameld uit alle delen van de wereld, variërend van eigen favoriete lekkernijen tot exclusieve recepten van diverse ‘sterren’koks.

Wethouder Smit benadrukte de bijzondere samenwerking binnen de Rotaryclub van expats uit alle hoeken van de wereld. RC The Hague Metropolitan heeft gemiddeld zo’n 25 verschillende nationaliteiten onder haar leden. “Een club die door de tijdelijke aanwezigheid van de leden in Nederland een groot verloop heeft, zo vertelde de voorzitter van de club, Giuseppe Reibaldi, aan het aanwezige, eveneens internationale, gezelschap. “Maar een club die desondanks altijd een goed project onderhanden heeft. Het volgende project zal hulp aan een weeshuis in Bulgarije worden”.

De Stichting Kinderhulp Indonesië zorgt ervoor dat de gelden die worden gedoneerd voor 100% ten goede komen aan de schoolprojecten in Indonesië. Meer informatie over de stichting kunt u vinden op www.kinderhulpindonesie.nl

Lessen in hygiëne – tanden poetsen