Rotary dames gaan op nieuwjaarsdag uit de kleren

Uit de bovenkleren wel te verstaan…

Op nieuwjaarsdag duiken 5 vrouwelijke leden van Rotaryclub Vlaardingen 80 bij ’s-Gravenzande de Noordzee in om aandacht te vragen voor Malawi.

Onder het motto ‘Een frisse duik voor een frisse was’ duiken Susan, Yvonne, Marjon, Emmeline en Natascha het ijskoude water in met het doel (sponsor)geld bijeen te brengen voor de aanschaf van een wasmachine voor het St. Lukes hospital in Zomba (MALAWI).

Oktober jl. bezochten twee van de vrouwelijke leden, Marjon en Natascha, van Rotary Vlaardingen 80 het St. Lukes hospital in Malawi. Het was een leerzaam en ontroerend bezoek. In de wasruimte, meer een washok, troffen zij 2 wasmachines waarvan één reeds geruime tijd stuk en één nog redelijk werkend. Het wasgoed lag hoog opgestapeld. Je moet er niet aan denken dat de overgebleven wasmachine ook kapot gaat. Het ziekenhuis personeel is dan genoodzaakt het wasgoed onder te brengen bij een kliniek verder op, hier ligt het wasgoed echter ook hoog opgestapeld. Het ziekenhuis heeft niet de financiële draagkracht om een nieuwe wasmachine aan te schaffen. Ter plekke werd besloten gelden bijeen te brengen voor de aanschaf van een nieuwe wasmachine.

Laat Susan, Yvonne, Marjon, Emmeline en Natascha met een warm gevoel het water ingaan en sponsor mee. Bel voor details over de actie met Natascha Vons 010 2344240.