Bewoners van Marienhaven en "De Weiden" varen uit

Bewoners van Marienhaven en “De Weiden” varen uit.

Het was een drukte van belang aan de kade van Groot Leerust in Warmond. RC Voorhout stak met een voor rolstoelgebruik aangepaste Triton rondvaart boot van wal met maar liefst 100 senioren bewoners van woonzorg centra Marienhaven en de voormalige bewoners van de locatie de Weiden. Naast de senioren waren ruim 25 vrijwilligers uit de kring van de Zonnebloem, medewerkers van Marienhaven en leden van RC Voorhout present om een fantastische dag voor deze senioren uit Warmond te realiseren.

Aanleiding voor dit uitstapje was een verbouwing bij Marienhaven waar met veel voorzienbare bouwoverlast een zware draagmuur moest worden gesloopt.

Zowel aannemer als bewoners waren er het best mee gediend indien de bouwer voor een dag geheel zijn gang kon gaan om werkzaamheden zo efficiënt en snel mogelijk plaats te laten vinden. Omdat ook de bewoners van “De Weiden” uit Warmond vanwege de voorgenomen bouwwerkzaamheden zijn uitgeplaatst naar Voorhout leek het de Community service van RC Voorhout een mooi idee om de twee projecten te verbinden.

De afvaart was om 10.00 uur. De tocht ging over de Kagerplassen richting het Groene Hart. Aan boord gaf de kapitein tekst en uitleg over de bezienswaardigheden. Dierbare herinneringen werden door de Warmondse bewoners opgehaald. De stemming zat er bij de bewoners en begeleiders goed in. De inwendige mens werd voorzien met koffie en gebak en ‘s-middags een mooie warme maaltijd. De muziek werd verzorgd door een live accordeoniste die samen met het spontaan gevormde zeemanskoor voor allen herkenbare melodieën ten gehore bracht. Zelfs gingen voor wie het nog kon de voeten van de vloer. Volgens een van de deelnemers kwam je ogen en oren tekort om alles in je op te nemen. Na een dankwoord van zowel de bewonersraad als van de voorzitter van Community service van RC Voorhout legde de tijdelijk in de Rotary 1 omgedoopte Triton rondvaart boot weer aan. Terug van een fantastische dag, terug van een behouden vaart en de muur …… die was weg.