Wandelen met ouderen

Ouderen op stap met RC Voorhout en Zonnebloem.

Zaterdagochtend 19 april brachten 130 ouderen en hun begeleiders een bezoek aan Park Rusthoff in Sassenheim. Allen genoten van hun wandeling door het park, waar jonge eendjes, waterhoentjes en bokjes het voorjaar aankondigden. Een zwak zonnetje maakte het uitje zeer aangenaam. Leden van RC Voorhout en de afdelingen Voorhout, Sassenheim en Warmond van de Zonnebloem begeleidden de gasten, duwden rolstoelen en boden waar nodig ondersteuning.

Park Rusthoff in het centrum van Sassenheim is een 6,5 ha groot park, dat in de recente jaren prachtig is gerenoveerd. Vele vrijwilligers zorgen voor onderhoud, onder begeleiding en met ondersteuning van vakbekwame hoveniers.

De Gemeente Teylingen gebruikt het park als kernpunt voor haar aspiratie tot verkiezing van “Het mooiste dorp van Nederland” in de internationale Entente Florale competitie.

Na de wandeling werd in partcentrum de Oude Tol gezamenlijk door gasten en vrijwilligers de lunch gebruikt. Entertainment werd verzorgd door Paul Sellers, die zijn zang repertoire perfect wist af te stellen op de doelgroep, waarbij het ook mogelijk bleef om met elkaar te kunnen praten. Met een drankje erbij werd het een heel gezellige bijeenkomst!

RC Voorhout en de Zonnebloem kwamen met elkaar in contact tijdens de door de Gemeente Teylingen georganiseerde “Beursvloer Teylingen”. Deze werd gehouden op 10 oktober 2007 en had tot doel het verhandelen van vraag en aanbod door vrijwilligers-organisaties.

RC Voorhout had al lang het voornemen om iets voor de ouderen in haar Gemeente te doen. De Zonnebloem van haar kant heeft veel relevante contacten, maar kan altijd extra mankracht en financiële middelen gebruiken.