Zoetermeerse Rotarians halen ruim 20 duizend euro op voor renovatie zorgboerderij

Bijzonder blij was Ilse van der Schaaff, oprichtster van het activiteiten begeleidingscentrum Activisie, met een cheque van 20.150 euro. Zij kreeg het bedrag op zaterdag 4 oktober uitgereikt uit handen van Jacques Boonekamp, voorzitter van de RC Zoetermeer. Het geld is bestemd voor de bouw van een verwarmde plantenkas. Hier kunnen patiënten die zijn getroffen door een hersenbloeding of een hersenberoerte in alle rust ‘vergeten groenten’ zoals schorseneren en artisjokken kweken. Activisie opende begin 2008 een centrum in Zoetermeer, nadat zij al eerder in 2005 een centrum in Gouda had geopend. De renovatie van de boerderij is in volle gang. Vanaf 2009 biedt het centrum aan 24 cliënten de mogelijkheid tot het volgen van creatieve activiteiten.