Fred Dijkers gouverneur

Fred Dijkers werd 4 maart 1947 geboren in Rotterdam. Na zijn studie werd hij in 1975 huisarts in Maasdam, samen met zijn vrouw Klazien in een duo praktijk.Zij stopten  in 2009 wegens ziekte van Klazien; zij overleed in 2011.Fred had al bestuursfuncties tijdens en na zijn studie en was betrokken bij nascholing en congressen. In 1984 werd hij huisarts-opleider en vanaf 1990 onderzocht hij herhalingsreceptuur (promotie Groningen 1997). Daarna werkte hij parttime bij het LUMC (Leiden) als docent praktijkorganisatie met aandachtsveld 'praktijkmanagement voor huisartsen'.

Hij vervulde  meerdere bestuursfuncties, regionaal en  landelijk. Omdat het vaak om  toezichthoudendende functies ging, volgde hij aanvullende scholing. Ondertussen publiceerde hij  enkele artikelen en was hij eindredacteur van het leerboek 'Praktijkvoering in de huisartsgeneeskunde' (2011).

Sinds 1995 is Fred lid van Rotary Club Hoeksche Waard. Sinds 2016 is hij  coördinator  voor JobRotary in de Hoeksche Waard. In 2018 wordt hij gouverneur voor ons district (1610).

Fred heeft vier kinderen en zeven kleinkinderen. In 2013 werd hij benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau, ontving hij de NHG-speld en werd hij erelid van BOHAG (beleid en ondersteuning huisartsen adviesgroep). In 2014 benoemde de Vereniging VvAA hem tot erelid.