Present.Je.Kunst

Rotary Hoeksche Waard schenkt € 2500,- aan kunstproject Kan een afbeelding zijn van de tekst 'PRESENT. JE.KUNST.'Present.Je.Kunst

Rotary Hoeksche Waard, heeft een donatie van € 2500,- gedaan aan een pracht initiatief, ‘Present Je Kunst’. Ingrid van den Oord, Pauline van der Wijk, Helma Wagemakers en Bas Geldof hebben de handen in één geslagen om een kunstproject op poten te zetten waar nu 22 kunstenaars aan meewerken en wat voor iedereen toegangkelijk is.

Het project is ontstaan uit enthousiasme over Pakje Kunst. Dat is een initiatief vanuit Ro-Nalt Schrauwen, beeldend kunstenaar uit Tilburg. Initiatieven die werken met automaten waaruit je een pakje kunst kunt ‘trekken’ bestaan sinds 1978, in Nederland en Duitsland.

In de Hoeksche Waard staan geen automaten maar wel displays bij diverse plaatselijke winkeliers.

Je koopt een doosje met een kunstwerkje voor €5,-. Wat voor een kunstwerkje er in het doosje zit, zie je pas na aankoop. Hoe leuk is dat om je eigen verrassing te kopen en dat slechtst voor nog minder dan de prijs van een bosje bloemen.

RCHW vond dit zo’n bijzonder idee dat de club spontaan een donatie heeft gedaan om dit project te ondersteunen. Van de donatie en een subsidiebedrag van Gemeente Hoeksche Waard zijn doosjes gemaakt waar de werkjes in passen. Deze doosje zijn vanaf 30 april te koop bij diverse verkooppunten.

Deze staan op de website PresentJeKunst.nl. Op deze site staan ook de deelnemende kunstenaars en leuke foto’s die tijdens de ontwikkeling zijn gemaakt.

Voorzitter, Kees Walpot, mag het eerste exemplaar uitziezen.