Rotary HW schenkt cheque voor de Taalklas Oud-Beijerland

Rotary Hoeksche Waard schenkt speel(leer)goed aan Taalklas

Rotary Hoeksche Waard, heeft een cheque van € 1000,- overhandigd aan de leerlingen en leerkrachten van de Taalklas van de Hoeksche Waard. De cheque is overhandig door voorzitter Dick van Gilst. Voor kinderen uit oorlogsgebieden, met een (tijdelijke) verblijfsvergunning is het belangrijk zich ook spelend te kunnen ontwikkelen. Gezien de beperkte overheidsfinanciering, wil de Rotary HW deze kinderen ruimte geven om zowel binnen als buiten een leersituatie een goede sociaal-emotionele ontwikkeling te versterken. De Taalklas is gevestigd op CBS De Hoeksteen in Oud-Beijerland.De kinderen krijgen één tot twee jaar intensieve les in de Nederlandse taal, zodat zij daarna kunnen doorstromen naar andere scholen binnen de Hoeksche Waard of richting het voortgezet onderwijs.