Opbrengst Smulfietsen

Opbrengst Smulfietsen 2022 voor ’Stichting Samen Circulair‘.

Het kringloopcentrum De Waardeloods uit Oud-Beijerland.

Op zondag 12 juni organiseerde Rotary Club Hoeksche Waard voor de derde keer ‘Smulfietsen’.

Een fietstocht van ruim 30 km door de Hoeksche Waard waar 110 fietsers aan deelnamen.

Onderweg hebben de deelnemers genoten van streekgebonden heerlijkheden en leuke locaties aangedaan waar men anders niet zo snel komt. Dankzij de inschijvingen, de donatietickets en sponsoringen, is er een bedrag van € 3000,- opgehaald dat geschonken wordt aan ’Stichting Samen Circulair‘.

De eerste keer (2018) dat de club ‘Smulfietsen’ organiseerde was dit meteen groot succes.

In 2019 was het aantal inschrijvingen ruim verdubbeld.

De opbrengst gaat elk jaar naar een goed doel. De eerste 2 jaar is de opdrengst naar

’Stichting de Overbrugging’ gegaan. Dit jaar heeft de club gekozen voor ‘Stichting Samen Circulair‘ uit Oud-Beijerland.

‘Stichting Samen Circulair’ is opgericht om in de Hoeksche Waard een ambachtscentrum te ontwikkelen waar ingezamelde goederen van de milieustraat worden gerepareerd, opgewaardeerd en opnieuw verkocht. Naast het redden van spullen vinden zij het ook belangrijk om een werkplek te bieden aan mensen die, om wat voor reden dan ook, een afstand tot de arbeidsmarkt hebben.

De cheque van € 3000,- is op 25 november uitgereikt door Harm van den Broek, lid Community RCHW. Erik Legerstee, één van de coordinatoren van ‘Stichting Samen Circulair’, gaf aan hier ontzettend blij mee te zijn. Erik bedankte RCHW voor de inzet om voor dit doel een evenement als ‘Smulfietsen’ te organiseren en geeft aan dat dit bedrag besteedt wordt aan een fiets-reparatiewerkplaats.

www.samencirculairhw.nl