Boomplantdag 2020 Stougjeshof

Boomfeestdag Rotary Club Hoeksche Waard bij Stougjeshof in Oud-Beijerland door COVID-19 een ‘éénmansactie’.

Rotary Club Hoeksche Waard (RCHW) deed dit jaar wederom mee aan de boomplantactie die wordt georganiseerd naar aanleiding van World Earth Day en de Nederlandse Boomplantdag. Met die actie wordt aandacht gevraagd voor de wereldproblematiek rondom natuur en milieu. Omdat bomen op een effectieve manier CO2 vastleggen, worden ze wereldwijd ingezet in de strijd tegen de opwarming van de aarde. Bomen zijn onmisbaar voor een gezonde leefomgeving: ze zorgen voor schone lucht, ze dragen bij aan de biodiversiteit, ze verfraaien de leefomgeving en geven schaduw. Helaas is vanwege de uitbraak van het Coronavirus de feestelijke happening, die de clubleden er elk jaar van maken, een ‘éénmansactie’ (met wat hulp) geworden door initiatiefnemer Jan Zevenbergen.

De club tast elk jaar in de clubkas om een aantal bomen te planten op een plaats in de Hoeksche Waard die de leden met elkaar bepalen. Dit jaar is de keuze gevallen op het nieuwbouw project van Stougjeshof.

Stougjeshof is een nieuw en uniek gebouw met 47 kleine appartementen, waar zelfstandig wonen, goede begeleiding en zorg voor elkaar samengaan. Stougjeshof ligt aan de Stougjesdijk

in Oud-Beijerland. In overleg met Stougjeshof is er door RCHW gekozen voor vier witte berken, Betula utillis ‘Doornbos’. Deze zijn woensdag 8 april in de binnentuin van het complex geplant. Bij elke boom zijn twee palen geplaatst en een aansluiting op de buitenkraan.

Binnentuin Stougjeshof in Oud-Beijerland