'Smulfietsen' '23 brengt € 4000,- op voor Hospice HW

Opbrengst ‘Smulfietsen 2023‘ aan Hospice Hoeksche Waard overhandigd.

Op zondag 4 juni organiseerde Rotary Club Hoeksche Waard voor de vierde keer ‘Smulfietsen’.

Een jaarlijkse fietstocht van ruim 30 km door de Hoeksche Waard waar 150 fietsers aan deelnamen.

Onderweg hebben de deelnemers leuke locaties bezocht en genoten van streekgebonden heerlijkheden. Dankzij de inschijvingen, de donatietickets en sponsoringen, is er een bedrag van € 4000,- opgehaald dat geschonken is aan Hospice Hoeksche Waard.

De eerste keer (2018) dat de club ‘Smulfietsen’ organiseerde, was dit meteen groot succes.

In 2019 was het aantal inschrijvingen ruim verdubbeld.
De opbrengst van Smulfietsen gaat elk jaar naar een goed doel. De eerste 2 jaar is de opdrengst naar

’Stichting de Overbrugging’ gegaan. In 2022 heeft de club gekozen voor ‘Stichting Samen Circulair‘ uit Oud-Beijerland.

Dit jaar is de opbrengst geschonken aan Hospice Hoeksche Waard. Het Hospice, waar palliatieve zorg verleend wordt, heeft een grote verbouwing achter de rug. De 6 kamers die in de voormalige boerderijschuur in gebruik waren door Zorgwaard, zijn ter beschikking gekomen van het Hospice waardoor nu 9 bedden beschikbaar zijn i.p.v. 4. Het aantal opnamen ligt dit jaar, tot begin september, op 64 gasten terwijl dit in 2022 nog 47 gasten waren. Er stonden begin september 11 gasten op de wachtlijst terwijl er in 2022 nog 60 gasten op de lijst stonden. De extra ruimte is dus een welkome toevoeging. De bijdrage die is gedoneerd door Rotary Club Hoeksche Waard, wordt gebruikt voor de aanleg van de tuin waarvoor al een tekening klaar ligt.

De cheque van € 4000,- is op 22 september uitgereikt door Marianna van der Graaf, lid Community RCHW. (Rechts op de foto. ) Caroline Wols, coördinator, en Ali ‘t Hoofd, communicatie van het Hospice, waren hier ontzettend blij mee. “De gasten kunnen vaak nog heerlijk genieten van het buitenzijn. Dus het bedrag zal zeker op zijn plaats zijn.”

www.hospicehoekschewaard.nl