Erwtensoepactie door Leerlingen Actief College

Leerlingen Interact Actief College maken Erwtensoep voor voedselbank Hoeksche Waard.

In de afgelopen periode hebben een aantal leerlingen van het Actief College een ‘Erwtensoepactie’ op poten gezet. Leerlingen van Zorg en Welzijn hebben verse erwtensoep gemaakt.

Een groep leerlingen van het Actief College zijn actief onder de naam ‘Interact Actief College’. Interact is een onderdeel van Rotary voor scholieren van 12 tot en met 18 jaar die ernaar streven een zinvolle bijdrage aan de maatschappij te leveren. Dit vooral vanuit vriendschap en binnen een schoolverband. Dit wordt mogelijk gemaakt door een Rotaryclub die het netwerk beschikbaar stelt, ondersteunt zowel financieel als met adviezen. In dit geval is dat Rotary Club Hoeksche Waard.

De verschillende acties in de school voor de voedselbank zijn mede bedacht en ondersteund door leden van ‘Interact Actief College’. De uitvoering van deze activiteiten ligt in de handen van leerlingen met het profiel Zorg en Welzijn en alle leerlingen van leerjaar 1.

De verse zelfgemaakte Erwtensoep die de leerlingen Zorg en Welzijn hebben gemaakt in de keuken van het Actief College is aan Rotary Club Hoeksche Waard verkocht. De opbrengst is gebruikt voor het maken van erwtensoep voor de Voedselbank Hoeksche Waard.

De emmertjes soep zijn aan de voedselbank Hoeksche Waard aangeboden. In deze tijd maken zij daar veel mensen blij mee.

Winterfair 2022

Op 22 december organiseren de leerlingen van leerjaar 1 van het Actief College een Winterfair. Iedereen is welkom om te proeven van het vele lekkers die zij hebben gemaakt. Daarbuiten is er nog veel meer te koop.

Iedereen is welkom tussen 16.00 en 19.00 uur aan de Polderlaan 5

in Oud-Beijerland. De opbrengst komt ten goede van de Voedselbank Hoeksche Waard.