2015 Persbericht Rotary kofferbakmarkt 2015 Avenhorn

Rotary Kofferbakmarkt 2015 GROOT succes

De kofferbakmarkt die Rotary Koggenland jaarlijks organiseert heeft op zondag 16 augustus plaatsgevonden. De totale opbrengst van de markt was € 7.500,-!
Dit geld is gegenereerd door de opbrengst van de deelnamegelden en de verkoop van diverse artikelen op onze kramen en de versnaperingen op ons horecaplein. Rotary heeft dit bedrag geschonken aan het goede doel. Dat is dit jaar de stichting Bake for Life.

Begin september was Sister Veronica uit Uganda, een zuster die werkt in Afrika voor Bake for Life, op bezoek in Nederland. Dit was een mooie gelegenheid voor Barbara Wasch, voorzitter van Rotary Koggenland, om de cheque te overhandigen.

Bake for Life bouwt bakkerijen in Afrika. Gehandicapten, wezen, kindsoldaten, alleenstaande moeders en mensen die door omstandigheden op jonge leeftijd school hebben moeten verlaten werken hier en leren het vak van bakker. Het aanleren van dit traditionele vakmanschap geeft mensen een eerlijk bestaan, zij verdienen een salaris en kunnen in hun eigen levensonderhoud voorzien. Alle Bake for Life bakkerijen worden gerund door lokale organisaties.

Het geld zal onder andere worden gebruikt voor de aanschaf van een nieuwe, op diesel gestookte, oven.

Voor de organisatie van de kofferbakmarkt heeft Rotary Koggenland hulp gekregen van diverse sponsoren. Deze hebben diensten en/of goederen aangeboden.

De sponsoren van dit jaar waren:

Bakkerij Pater

Brandweer Avenhorn

Club 2000

De Oliehoorn

Ipsis

Keurslager Sam Rood

Ranzijn

Rode Kip Hoorn

Selectplaza

Spar Ursem

Zicht verzekeringen

Alle sponsoren worden bedankt voor hun bijdrage!

De kofferbakmarkt is één van de grote evenementen die Rotary Koggenland organiseert. De club zal zich nu gaan richten op het volgende evenement: De Rotary Santa Run, een funloop voor het goede doel die plaats zal vinden in de week voorafgaand aan Kerst.

Heeft u vragen of wilt u meer informatie over de evenementen en projecten van Rotary Koggenland dan kunt u een bericht sturen aan info@rotarykoggenland.nl.