2014 PERSINFO ROTARY SANTARUN

De Goorn 9-11-2014

Ook dit jaar weer: De Rotary Santa Run in Koggenland!

Voor het derde jaar op rij organiseert Rotary Club Koggenland op 20 december 2014 de Rotary Santa Run. De funloop van ongeveer 4 kilometer voor het goede doel wordt steeds meer een begrip in Koggenland en hoort bij de zaterdag voorafgaand aan de Kerst. Ook dit jaar zullen de deelnemers in kerstmannenpak het parcours rennend, wandelend, met kinderwagen of rollator afleggen. De Santa Run is een landelijk evenement dat door verschillende Rotaryclubs in het land wordt georganiseerd. In totaal in ruim 40 plaatsen!

Vorig jaar is er met de Santa Run een bedrag van 4.000 Euro opgehaald dat is overhandigd aan de stichting Nadine Foundation. Dit jaar gaan we “Lopen voor Fietsen” en gaat de opbrengst naar het Nationaal Fonds Kinderhulp. Het Nationaal Fonds Kinderhulp streeft naar een gelukkig leven voor alle kinderen in Nederland. Helaas maken armoede en ernstige problemen thuis dit voor veel kinderen onmogelijk en zijn er in sommige gevallen geen financiële middelen voor bijvoorbeeld een goede fiets om mee naar school te gaan. De opbrengst van de Santa Run van dit jaar wordt geschonken aan de stichting die daarmee fietsen kan aanschaffen en beschikbaar kan stellen aan gezinnen in West-Friesland die het financieel zwaar hebben.

Dit jaar wordt het evenement mogelijk gemaakt door vele sponsoren uit de regio Koggenland, waaronder Univé Hoorn, Bakkerij Pater en Eetcafé 70/Zaal Dollenburg. Mede dankzij hun bijdrage kunnen we iedere deelnemer voorzien van een Kerstmannenpak en een medaille. Hierdoor komt het inschrijfgeld van slechts 10 Euro per deelnemer, volledig ten goede aan het goede doel. Naast de financiële ondersteuning is er ook nog de steun van de lokale ondernemers waardoor alle deelnemers, voor aanvang kunnen genieten van lekkere koffie, thee en limonade en na afloop van warme soep, glühwein en chocolademelk.

Nieuw dit jaar is de loterij die aansluitend aan de Santa Run georganiseerd gaat worden. Iedere deelnemer heeft door middel van zijn startnummer een lotnummer voor de loterij. Onder de aanwezige deelnemers op de start- finishlocatie zullen diverse prijzen worden verloot met als hoofdprijs een iPad mini.

Eetcafé 70 in De Goorn is ook dit jaar weer de start- en finishlocatie. De aanvang van het evenement is 15.00 uur, de zaal is open vanaf 14.00 uur. Nadat het startsein, na een korte “warming up” gegeven door Body Movin uit De Goorn, heeft geklonken zal iedere deelnemer het parcours van ongeveer 4 kilometer afleggen. Na afloop van de funloop, wordt iedereen onthaald met muziek, de mooie medaille en heerlijke versnaperingen en zal de loterij worden gehouden.

Lijkt het je leuk om mee te lopen voor het goede doel? Schrijf je dan nu in via de website: koggenland.rotarysantarun.nl. Je kunt voor informatie ook mailen naar info@rotarykoggenland.nl of bellen met telefoonnummer 06-819 44 339.