2015 ROTARY KOFFERBAKMARKT

Schrijf u snel in voor de Rotary Kofferbakmarkt 2015!

Rotary Kofferbakmarkt 16 augustus 2015 Avenhorn

Rotary Club Koggenland organiseert op zondag 16 augustus van 10.00 tot 16.00 uur de jaarlijkse kofferbakmarkt in het Dorpsbos aan de Buitenroede te Avenhorn. De opbrengst van de kofferbakmarkt komt ten goede aan de stichting Bake for Life.

Bake for Life bouwt bakkerijen in Afrika. Gehandicapten, wezen, kindsoldaten, alleenstaande moeders en mensen die door omstandigheden op jonge leeftijd school hebben moeten verlaten werken hier en leren het vak van bakker. Het aanleren van dit traditionele vakmanschap geeft mensen een eerlijk bestaan; zij verdienen een salaris en kunnen in hun eigen levensonderhoud voorzien. Alle Bake for Life bakkerijen worden gerund door lokale organisaties.

Met het geld van afgelopen jaar hebben we bij kunnen dragen aan de aanschaf van een nieuwe, op diesel gestookte, oven. Dit was een hele vooruitgang, zeker als je je realiseert dat de meeste ovens die daar gebruikt worden nog steeds op hout worden gestookt. Daardoor moeten veel mensen er halfgaar of verbrand brood eten. Dit is niet gezond!

Ook dit jaar wordt de kofferbakmarkt weer een groots festijn. Zeker omdat we ten opzichte van vorig jaar de opzet iets hebben uitgebreid. Naast de traditionele kofferbakverkoop zullen er diverse lokale ondernemers, clubs en verenigingen aanwezig zijn. Ook zal de brandweer deze dag een demo komen geven. Het is dit jaar ook mogelijk om een marktkraam te huren. Mocht u hier interesse in hebben kunt u contact opnemen met Ina van der Geest, via telefoonnummer 06 2505 2875.

Voor de kinderen is er uiteraard ook vermaak, zo zal er o.a. een zweefmolen en een springkussen aanwezig zijn. Verder is er muziek en kunt u diverse versnaperingen kopen op ons Horecaplein. Ook hiermee steunt U ons goede doel voor dit jaar!

Wilt u uw spullen op de kofferbakmarkt aanbieden, dan kunt zich aanmelden door een e-mail te sturen naar info@rotarykoggenland.nl.

Prijzen voor deelname aan de kofferbakmarkt zijn € 15,00 voor een auto / € 17,50 voor een busje /
€ 5,-- voor een aanhanger tot 750 kilo lediggewicht en € 7,50 voor een aanhanger vanaf 750 kilo lediggewicht. Deelnemende voertuigen zijn vanaf 7.00 uur welkom op het kofferbakmarkt terrein.

Voor bezoekers van de markt is de toegang gratis!