2014 SANTARUN

Als Kerstman door de straten rennen, is in New York niet zo vreemd. Santa Claus is een bekende verschijning. Maar in Koggenland?

Ook daar duikt hij nu op tijdens de Santa Run die de Rotary Club Koggenland voor het derde jaar op rij organiseert. Op zaterdag 20 december is het weer zover. Dan hijst elke goedgeefse sportieveling zich in roodwit tenue om vier kilometer door De Goorn te hollen. Langs het parcours aangemoedigd door honderden toeschouwers.

Te doen gebruikelijk leent de Santa Run zich uitstekend voor het goede doel. Vorig jaar haalde de Rotary Koggenland vierduizend euro binnen voor de Stichting Nadine Foundation.

Dit jaar is ’Lopen voor Fietsen’ het doel en gaat de opbrengst naar het Nationaal Fonds Kinderhulp dat armlastige kinderen in staat stelt een deugdelijke fiets aan te schaffen om dagelijks mee naar school te gaan.

Sponsors

De eerste sponsorcontracten, nodig om de inschrijvingskosten tot tien euro te beperken, zijn al binnen. Zo zijn er toezeggingen van verzekeraar Univé, Bakkerij Pater en Eetcafé 70/Zaal Dollenburg. ,,Dankzij hun bijdrage kunnen we elke deelnemer voorzien van een passend kerstmannenpak en na afloop een medaille’’, aldus organisator Peter Franssen namens de lokale Rotary. ,,Dankzij steun van lokale ondernemers kunnen we na afloop deelnemers trakteren op lekkere koffie, thee, limonade en glühwein. Ook is er warme soep en chocolademelk.’’

Start en finish is bij Eetcafé 70.

Inschrijven kan via de WEBSITE: koggenland.rotarysantarun.nl.