Bauke Boersma: Waterproject Tanzania

Op woensdagavond 13 september opent Francisco Smeur, onze voorzitter dit jaar, de bijeenkomst. Een bijzonder welkom krijgt onze gast en spreker, Bauke Boersma die een inleiding zal houden.

Bauke Boersma, oude gouverneur van ons district 1570, praat ons vanavond bij over het zeer succesvolle Rotaryproject Water for life. Scholen in Arusha en Mwanza in Tanzania zijn hierdoor voorzien van water en sanitaire voorzieningen, wat heel bijzonder is in dat land. Het project bestaat inmiddels 2 jaar (eind 2021 gestart). 100% van de middelen wordt ter plekke ingezet voor het doel.

De plaatselijke aannemers, Rotaryclub, waterleidingbedrijven en overheid bestuurders zijn nauw betrokken. De kinderen van de betrokken scholen zijn trots en gemotiveerd om de toiletten schoon te houden. In het maart-blad van Rotary Nederland heeft een artikel gestaan over dit project. Dit artikel is te downloaden via de QR code onder aan dit nieuwsbericht.

Scan de QR code voor het artikel in Rotary Magazine, maart 2023