1e Land Art Rally groot succes

Op zaterdag 20 april 2024 organiseerde Rotaryclub Almere Weerwater haar eerste autorally.

Voor € 150,00 per equipe kregen de deelnemers een superleuke dag aangeboden en hielpen zij meteen het goede doel te ondersteunen. De dag bestond een gezellig ontvangst met koffie en koek in restaurant Buitengewoon Lekker bij de Kemphaan, een puzzelrit langs Land Art objecten De Riff en het Observatorium, een lunch bij het MEC in Dronten en na afloop een gezellige borrel. Aan het eind van de dag kreeg Anouk Hilgersom van De Kinderkliniek een cheque van € 2025,00 overhandigd van Rotary organisatoren Ger Bakker en Paul Offerman.

De opbrengst van deze rally zal door de Kinderkliniek worden gebruikt om hun ‘magische koffer’, ooit beschikbaar gesteld door de CliniClowns, nieuw leven in te blazen. De kinderen die voor (soms zware) dagbehandeling komen, kunnen met de koffer even hun aandacht verleggen naar leuke dingen. De koffer is voorzien van een kindvriendelijke module om mailtjes te versturen naar bijvoorbeeld opa/oma of tantes en ooms. Ook kun je er in piano spelen en de koffer zit ook vol met lades gevuld met verrassingen. De koffer geeft kinderen even een moment van ontspanning en afleiding.

De deelnemers waren ondanks het slechte weer na afloop zeer tevreden over de opzet en organisatie. Zij vroegen de Rotary direct om volgend jaar weer een Land Art Rally te houden.