Apple-museum genomineerd voor rotaryprijs

Apple Museum genomineerd voor Rotaryprijs

Op woensdag 17 mei 2017 om 19.00 uur is in Theater De Stoomfabriek in Dalfsen de uitreiking van de Rotary Stimuleringsprijs 2017 in Noord-Nederland. Een deskundige jury heeft vier projecten geselecteerd van totaal negen inzendingen. De genomineerden presenteren zich op 17 mei middels een pitch. De aanwezige Rotaryclubs bepalen vervolgens de winnaar van 2017. Tot de genomineerden behoort het Apple Museum Nederland in Orvelte. Het Apple Museum heeft een voorstel ingediend voor de ontwikkeling van educatieve programma’s en een groeitraject voor de persoonlijke en technische ontwikkeling van Wajong’ers en 50-plussers. Rotaryclub Beilen ondersteunt deze voordracht.

Rotary Stimuleringsprijs

De Rotary Stimuleringsprijs wordt dit jaar voor de tweede keer uitgereikt. In 2016 was de winnaar Nieuwleusen Synergie. De prijs heeft als doel vernieuwende ideeën en initiatieven te waarderen en stimuleren, die leiden tot beweging, actie en innovatie van bedrijven, instellingen en andere organisaties in relatie tot jongeren binnen allerlei vormen van (voorgezet) onderwijs. Hierbij zijn het opdoen van kennis en ervaring, ook internationaal, voor toekomstige beroepskeuze belangrijke elementen. Projecten kunnen worden ingediend via lokale Rotaryclubs. Bij het opstellen en voor advies bij de uitvoering zijn leden van Rotaryclubs beschikbaar. De winnaar van de Rotary Stimuleringsprijs ontvangt een geldbedrag van € 10.000 voor de realisatie van de ideeën.