Dreamnight at the zoo

Rotary Beilen steunt Dreamnight at the Zoo

Op vrijdagavond 17 juni 2011 was Noorderdierenpark Emmen gratis en exclusief geopend voor chronisch zieke en gehandicapte kinderen en hun familieleden. Deze bijzondere avond was onderdeel van ‘Dreamnight at the Zoo’. Om ervoor te zorgen dat de avond gratis was voor deelnemers zijn er veel vrijwilligers betrokken. Rotary Beilen steunde Dreamnight at the Zoo in Emmen dit jaar met een bijdrage van € 5.000 voor de overige kosten.

Blije gezichten

Veel chronisch zieke en gehandicapte kinderen zijn niet in de gelegenheid om tijdens reguliere openingstijden naar de dierentuin te komen. Ook voor de ouders, broertjes en zusjes is het fantastisch om de blije gezichten te zien en de mogelijkheid te hebben eens ongestoord en onbekommerd te genieten. Veel ouders benutten de gelegenheid om met andere ouders te praten.

Het Noorderdierenpark maakt voor deze avond een bijzonder programma en behandelt de speciale gasten als VIP's. Vaak is er op deze avonden muziek, lopen er clowns rond of andere fantasiefiguren en krijgen de kinderen volop de gelegenheid om de dieren te bekijken (en soms aan te raken), te praten met de verzorgers en eventueel een kijkje te nemen achter de schermen.

Geen subsidie

Dreamnight at the Zoo is een international initiatief. De stichting ontvangt geen subsidie en is volledig afhankelijk van giften. De toegangskaarten voor Dreamnight at the Zoo worden uitsluitend via (kinder)ziekenhuizen, instituten voor chronisch zieke en gehandicapte kinderen en patiëntenbelangenverenigingen uitgegeven.