samenloop-voor-hoop-2018

Westerbork/Beilen - In Hotel-Restaurant de Ruyghe Venne in Westerbork is de samenwerkingsovereenkomst getekend met de organisatie van de SamenLoop voor Hoop Midden-Drenthe. Deze samenwerking betekent onder meer dat de Rotarians het eregasten paviljoen voor hun rekening nemen.

De SamenLoop voor Hoop Midden-Drenthe is een 24 uurs wandel estafette met als doel om zoveel mogelijk onderzoeksgeld op te halen voor het Koningin Wilhelmina Fonds (KWF), zodat kanker steeds beter kan worden genezen. Tijdens dit evenement wandelen loopteams in estafettevorm gedurende 24 uur over een vast parcours. Dat parcours wordt op het Sportveld Noord-West in Beilen aangelegd. Rondom het parcours worden allerlei activiteiten georganiseerd. Daarnaast worden speciale ceremonies gehouden ter ere van de eregasten.

Eregasten zijn mensen die kanker hebben of hebben gehad. De eregasten krijgen samen met hun partner of begeleider tijdens deze dagen een speciaal programma aangeboden, met verwenmomenten, gezamenlijke maaltijden, maar ook bijzondere aandacht. Zij krijgen een speciale plek op dit evenement, in een eigen paviljoen, zodat zij van daaruit alles kunnen beleven.

Handen ineen

Jan van Driel is namens Rotary coördinator voor dit evenement: ‘Toen de organisatie ons benaderde voor een samenwerking waren we zelf ook bezig om een evenement te organiseren om geld op te halen voor het KWF. Om onze lijfspreuk Service above Self kracht bij te zetten hebben wij besloten om de handen ineen te slaan.’

Van Driel vertelt verder: ‘Al snel kwamen de eregasten ter sprake. De eregasten spelen een grote rol qua motivatie voor de teams om te gaan lopen. Vaak is een bekende in aanraking gekomen met kanker waardoor de loper zich inzet tijdens de SamenLoop voor Hoop Midden-Drenthe. De aanwezigheid van de eregasten laat ook hun strijdvaardigheid en positiviteit zien. Juist voor hen staan we op tegen kanker en wil de Rotaryclub Beilen de handen uit de mouwen steken. Niet alleen door een financiële bijdrage te leveren, maar ook door zelf aanwezig te zijn in het paviljoen gedurende het evenement en te ondersteunen daar waar mogelijk is. We zijn binnen onze club zelf bezig om een loopteam te formeren omdat wij -samen met de organisatie van de Samenloop voor Hoop Midden-Drenthe - de stap willen zetten, de stap dichterbij een kankervrije wereld. Ik zou dan ook alle clubs en verenigingen in de gemeente Midden-Drenthe willen oproepen om ook de stap te zetten!’

Meer informatie over de SamenLoop voor Hoop Midden-Drenthe is te vinden op https://www.samenloopvoorhoop.nl/midden-drenthe en via Facebook @SamenLoop voor Hoop Midden-Drenthe.