Winnaars raadspel samenloop voor hoop

Prijswinnaars Samenloop voor Hoop

Ruim twee weken na afloop van Samenloop voor Hoop in Midden-Drenthe heeft Rotary Beilen op 25 juli 2018 de prijzen uitgereikt aan de winnaars van het raadspel. De prijswinnaars zijn: 1. Arjen Bakker, 2. Jan van der Heide, 3. Jan de Vries en 4. Ineke Stevens. De prijzen zijn overhandigd door Jan van Driel en Mirjam Beijer van Rotary Beilen.

Pot met snoep

Rotary Beilen werkte tijdens de Samenloop voor Hoop nauw samen met de organisatie en heeft het paviljoen voor de eregasten voor zijn rekening genomen. Daarnaast was er een kraam met oudhollandse spelen en de pot met snoepjes. Deelnemers konden raden wat het juiste aantal snoepjes in de pot was. De opbrengst daarvan was voor Samenloop voor Hoop. Het juiste aantal was 1365 snoepjes. De schattingen liepen uiteen van 381 tot zelfs 4000! Acht pogingen waren dicht in de buurt van het juiste aantal. Totaal hebben 111 mensen een gokje gewaagd.

De prijzen waren beschikbaar gesteld door FC Groningen. De winnaars gingen naar huis met twee businesskaarten, een shirt of bal met handtekeningen.

De pot met snoep is na afloop naar het Toon Hermanshuis in Hoogeveen gebracht. Mogelijk dat de pot binnenkort nog eens voor een evenement gebruikt wordt.

Rotary helpt

Rotary is een netwerk dat zich inzet voor de samenleving. Dat komt tot uiting in projecten voor fondsenwerving, maar ook door vrijwilligerswerk en het ter beschikking stellen van (vak)kennis van de leden. Deelname bij de organisatie van Samenloop voor Hoop is daar een goed voorbeeld van.