Open avond 11 maart 2020

UITNODIGING 11 MAART IN DE WESTERBURCHT

Uw netwerk duurzaam en persoonlijk vergroten in plaats van een LinkedInaccount? Bent u maatschappelijk betrokken, doet u graag iets terug voor onze samenleving en heeft u een brede interesse? Dan heeft Rotaryclub Beilen een bijzondere avond voor u in petto!

U bent van harte welkom op de open avond van Rotaryclub Beilen/Dwingeloo/Westerbork. We starten met een maaltijd. Daarna volgt er een korte inleiding over de Rotary. Vervolgens is er een presentatie van Reyhan Haroson (Gemeenteraadslid Emmen) over de huidige politieke en maatschappelijke situatie in Turkije.

Voor de maaltijd en na afloop is er volop gelegenheid kennis te maken met de leden van de club.

Wat doen wij:

In de club bespreken we wekelijks een actueel thema uit de samenleving, bezoeken we een bedrijf of gaan we erop uit in de natuur. Bijvoorbeeld een thema-avond over afvalscheiding, een bezoek aan een insectenkwekerij of een verkenning van onze mooie natuur.

Binnen Nederland zijn er themadagen over bijvoorbeeld ethiek, plastic soup en duurzaamheid. En er is jaarlijks een internationaal congres met een grote hoeveelheid aan sprekers.

We zetten ons in voor lokale projecten en we dragen ook internationaal een steentje bij. We steunen bijvoorbeeld Scouting Beilen met de bouw van een kapschuur. Hiervoor hebben we met het “Heel Midden-Drenthe bakt” evenement geld ingezameld. Internationaal leveren we onder andere een bijdrage aan scholen in Haïti en diverse andere projecten via het internationale fonds van de Rotary.

We onderhouden contact met onze zusterclub Norden in Duitsland. We brengen jaarlijks enkele malen wederzijdse bezoeken en houden elkaar op de hoogte van de activiteiten en ontwikkelingen.

De Rotaryclub Beilen bestaat nu uit 20 enthousiaste leden die onder andere werkzaam zijn als adviseur, controler, agrariër, hoogleraar, leidinggevende of als ondernemer. In sectoren als industrie, overheid of educatie. We hebben de ambitie om te groeien naar 40 leden. Rotary in Nederland heeft ruim 20.000 leden verdeeld over 500 plaatselijke clubs. Wereldwijd zijn er 1,2 miljoen leden.

Aanmelden:

Belangstellenden kunnen zich via een van onze leden aanmelden voor de open avond.

Datum: woensdag 11 maart

Locatie: Restaurant de Westerburcht in Westerbork

Aanvang: 17:45-18:00

Afsluiting: Rond acht uur.