Kinderspelen voor Stichting Kinderwens

Op de Oogstdag in Lhee op zaterdag 10 augustus vroeg Rotary Beilen aandacht voor Stichting Kinderwens. Bezoekers aan de Oogstdag konden kiezen uit een aantal oud-Hollandse spelletjes, zoals tollen, hoefijzer gooien en sjoelen en een bijdrage geven aan Stichting Kinderwens.

Stichting Kinderwens

Is een noordelijke vrijwilligersorganisatie die probeert de grootste, misschien, laatste wens te vervullen van ernstig zieke kinderen in de leeftijd van 4 tot 20 jaar.

Ieder kind heeft recht op plezier en ontspanning in zijn leven. Maar voor sommige kinderen is dat niet mogelijk, omdat ze erg ziek zijn. De ouders zien vaak geen mogelijkheid de wens van hun kind te vervullen. Juist voor deze kinderen wil de Stichting Kinderwens er zijn. Om de kinderen hun dagelijkse sleur even te laten vergeten. Zo kunnen ook deze kinderen een dag krijgen om nooit te vergeten!

Rotary steunt Stichting Kinderwens. Rotary is een netwerk dat zich inzet voor de samenleving. Dat komt tot uiting in projecten voor fondsenwerving, maar ook door het ter beschikking stellen van (vak-)kennis van de leden.