wandelen-voor-water-2018

Kinderen wandelen voor water

Op 21 en 22 maart 2018 hebben 150 leerlingen van groep 7 en 8 van enkele basisscholen uit Dwingeloo en Beilen hun wandelschoenen aangetrokken voor Amref Flying Doctors. De leerlingen hebben zes kilometer gewandeld met een rugzak met zes liter water op hun rug. Op deze manier hebben ze gezorgd voor veilig drinkwater voor leeftijdsgenootjes in Ethiopië. De opbrengst van deze sponsorloop gaat namelijk naar een water- en sanitatieprogramma van Amref in de sloppenwijken in Ethiopië. Totaal is er bijna 9.000 euro ingezameld.

Schoon drinkwater

De kinderen zorgden zelf voor sponsoring. Daarvoor gingen ze langs bij buren, familie en andere bekenden. Bovendien kregen ze een extra sponsorbijdrage van Rotary Beilen en Waterschap Overijsselse Delta. Ook Albert Heijn en De Bospub in Dwingeloo sponsorden de actie. Voorafgaand aan de wandeling kregen de leerlingen een gastles over drinkwater en hygiëne in het algemeen en de huidige situatie in Ethiopië. Schoon drinkwater, voldoende toiletten en riolering zijn in de sloppenwijken niet vanzelfsprekend. Met deze sponsorloop helpen Nederlandse kinderen dit te veranderen!

Rotary helpt

Rotary Beilen helpt niet alleen met een extra bijdrage maar ook bij de praktische ondersteuning tijdens de wandelingen op 21 en 22 maart. Rotary is een netwerk dat zich inzet voor de samenleving. Enkele belangrijke thema's van Rotary zijn water en sanitatie.

Wandelen voor Water is een initiatief van Aqua for All dat dit jaar voor de 15e keer wordt georganiseerd. In totaal doen meer dan 30.000 leerlingen uit groep 7 en 8 in heel Nederland mee.