Shelterbox Sint Maarten

Shelterbox voor Sint Maarten

Rotaryclub Beilen heeft een ShelterBox aan de slachtoffers van superorkaan Irma op Sint Maarten. Een ShelterBox is een kleine container van kunststof. Hierin zitten allerlei dingen die mensen nodig hebben om te overleven, zoals een grote tent, dekens en een waterfilter. In een ShelterBox zit geen voedsel. Het is een transportabele, stevige maar lichte kunststof box, die iemand ook leeg kan gebruiken.

Dakloos
Met deze kwaliteitstent kunnen mensen die dakloos geworden zijn door een (natuur)ramp zich weer tijdelijk redden. De box en de gehele inhoud zijn bedoeld voor eenmalige uitgifte en worden in eigendom weggegeven aan een gebruiker. Shelterbox is begonnen als een idee van een enkele Rotarian met de steun van zijn Rotary Club. Inmiddels is Shelterbox uitgegroeid tot een van de grootste hulpprogramma’s. Bekijk een overzicht van ShelterBox-videos op YouTube (link https://www.youtube.com/user/ShelterBoxUK )