Rotaryleden bezoeken Ethiopië

BEILEN Twee leden van Rotary Beilen bezochten enkele weken geleden een water –en sanitatieproject van Amref in de sloppenwijken van Addis Abeba in Ethiopië.

Sinds een jaar of tien coördineert Rotary Beilen de actie Wandelen voor Water in Midden-Drenthe en Dwingeloo. De hoogste klassen van de basisscholen doen daarbij mee aan een sponsorloop en lopen 6 km met 6 liter water op hun rug. In 2016 was de opbrengst ruim 18.000 euro.

Hendrik Brand verzorgt al jaren de coördinatie van Wandelen voor water namens Rotary Beilen. Marcel van Eekhout woonde 48 jaar geleden in Ethiopië.

Op woensdag 19 oktober brachten ze verslag uit van hun bevindingen bij Rotary Beilen. Ze waren onder de indruk van de prestaties van Amref in de sloppenwijken. Ze bezochten enkele plekken waar met eerdere geldinzamelingen drinkwater, douches en wc’s bij scholen waren gerealiseerd. Naast de sanitatieprojecten werkt Amref ook aan andere gezondheidsvraagstukken.