Special Olympics Rotary Hull – Rotterdam Botlek

Special Olympics

Op zaterdag 14 februari werden in Hull voor de 10e maal de Special Olympics gehouden. Een zwemmanifestatie voor jongeren met een verstandelijke beperking, die volledig georganiseerd wordt door RC Hull en gefinancierd middels actieve sponsorwerving.

RC Rotterdam Botlek maakt sinds 6 jaar, als twinning club van Hull, deel uit van de organisatie van dit fantastische evenement.

Twee leden van RC Rotterdam Botlek gingen met de P&O ferry vanaf Europoort naar Hull met 6 zwemmers en hun 2 begeleiders mee. De zwemmers van een zwemclub in Schiedam in de leeftijd van ± 20 tot 35 jaar, zijn al meermalen meegeweest en hebben ervaring in het moeten zwemmen onder grote stress. Extra moeilijk met een verstandelijke beperking.

Ook dit jaar hebben ze weer zo’n 15 medailles bij elkaar gezwommen.

De leden van RC Hull zorgen voor een prima en warme opvang vanaf de ferry, gezamenlijk vervoer in een bus, een full breakfast in het Pierson Park Hotel, een aantrekkelijk ochtendprogramma (bowlen) een goede lunch én enthousiaste ondersteuning tijdens het zwemmen.

De bijdrage van RC Rotterdam Botlek bestaat uit een geldbedrag, een fotoreportage van en voor de Nederlandse zwemploeg en ondersteuning tijdens het festijn d.m.v. het uitreiken van zo’n 200 medailles en certificaten aan alle zwemmers.

Zondagmorgen 15 februari werden de zwemmers in Europoort weer afgehaald door hun enthousiaste ouders. Een geslaagd, warm en actief weekend waarin de basiswaarden van Rotary goed worden uitgevoerd.