Bedrijfssportdag RC Nieuwerkerk aan den IJssel

Bedrijfssportdag RC Nieuwerkerk aan de IJssel

Zaterdag 4 oktober 2008: ruim 80 sporters en enthousiaste medewerkers van bedrijventeams uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Moordrecht, Capelle a/d IJssel, Rotterdam hebben 61.940,85 Euro bij elkaar gesport voor Rotary Doctors Nederland, om de Kenianen in het gebied van Mpeketoni een kans te geven op een gezond lijf en een gesaneerd gebit (zie ook www.rotarydoctorsnederland.nl).

De fanatieke sporters van de teams van Zegro Centrum Rotterdam, DOM Sicherheitstechnik, Dierenkliniek Zuidplas, Cartoons - CR Systems Combinatie, De IJssel Coatings, HOED (Huisartsen Onder Eén Dak), Eticoll Zelfklevende Etiketten en Thorbecke Voortgezet Onderwijs zijn de gehele zaterdag bezig geweest om zoveel mogelijk gesponsorde punten te scoren.

Die gesponsorde punten kwamen van ruim 100 bedrijven, instellingen en particulieren, die allemaal het doel van deze dag een warm hart toedragen.

Bij elkaar heeft dat 61.940,85 Euro opgebracht, met heel veel dank aan een anonieme verdubbelende weldoener!

Natuurlijk wilden alle teams als de beste scoren, maar sommige waren gewoon net wat beter, en handiger met elkaar dan andere. Voor ieder team was er een beker, maar de wisselcup ging voor de tweede keer naar DOM-Nederland, het team Cartoons-CR Systems werd 2e en Thorbecke Voortgezet Onderwijs 3e.

Laatste werd wederom de Dierenkliniek Zuidplas, nu een gemengde ploeg, maar ook dit keer weer beloond met boeketten van die stille bewonderaar. De HOED werd winnaar van het Fair Play Schild voor hun geweldige inzet en steun bij een stevige blessure.

Het initiatief kreeg steun van velen: de gemeente faciliteerde de gratis sporthal en wethouder Jan Verbeek (Sport & Onderwijs) kwam aan het einde van de middag als grote belangstellende de bekers uitreiken.

Met deze opbrengst kan Rotary Doctors Nederland het project Mpeketoni voortzetten door huisartsen en tandartsen uit te zenden, die in hun vrije tijd kosteloos hun kennis voor deze zo behoeftige Kenianen willen inzetten.

Voor een impressie van deze geslaagde dag: kijk op www.bedrijfssportdag.com.