Nieuwegein helpt Oekraine

NIEUWEGEIN HELPT OEKRAINE

Na een oproep van het Poolse Rode Kruis, dat dringend verlegen zit om spullen om de Oekraïense vluchtelingen in hun land te kunnen helpen, besloten de drie serviceclubs uit Nieuwegein, Rotary Nieuwegein, Lions Nieuwegein en Soroptimistclub Utrecht-Nedersticht de handen ineen te slaan en een actie te organiseren onder het motto NIEUWEGEIN HELPT OEKRAINE.

Spullen waar behoefte aan is zijn onder andere babyvoeding, producten voor persoonlijke hygiëne en houdbaar voedsel.

In samenwerking met een groot deel van de Nieuwegeinse supermarkten is besloten een inzamelingsactie van deze producten op touw te zetten. Op vrijdag 11 en zaterdag 12 maart tussen 9 en 17 uur staan daarom leden van de serviceclubs in de winkels klaar om de producten in ontvangst te nemen. Voor opslag en vervoer is de hulp ingeroepen van Nieuwegeinse ondernemingen.

Op deze manier kunnen alle inwoners van Nieuwegein een steentje bijdragen aan hulp aan de slachtoffers van de oorlog in Oekraïne.

Update 10 maart 2022: De volgende supermarkten ondersteunen deze actie:

Albert Heijn Fokkesteeg

Albert Heijn Hoogzandveld

Albert Heijn Muntplein,

Dirk van den Broek, Cityplaza

Jumbo Walnootgaarde

Plus van Loon

A picture containing company name

Description automatically generated