‘Heel Zevenaar Bakt’ bij Rotary Zevenaar

logo_ri_transpRotaryclub Zevenaar

‘Heel Zevenaar Bakt’ bij Rotary Zevenaar

Zevenaar, 21 februari 2019

Niemand minder dan ‘Heel Holland Bakt’-winnaar Hans Spitsbaard was donderdag 21 februari te gast bij Rotaryclub Zevenaar. Om samen met de ‘jonkies’ van de club bewoners van De Pelgromhof te trakteren op de lekkerste cupcakes van Zevenaar.

Beste bakker bij kennismakingsavond

Eenmaal per jaar nodigt Rotaryclub Zevenaar de jeugd uit voor een kennismaking met Rotary. “De jeugdigen van nu zijn onze leden van straks”, aldus de Rotaryclub over de aanleiding van dit jaarlijkse evenement. Dit jaar was ook Hans Spitbaard van het tv-programma Heel Holland Bakt van de partij. Hij bleek in 2017 de beste ‘bakker’ van het land. Onder zijn leiding kregen de 25 ‘jonkies’ de smaak van het bakken tijdens de kennismakingsavond al snel te pakken.

Hans Spitsbaard, winnaar van Heel Holland Bakt in 2017, was donderdag 21 februari te gast bij Rotaryclub Zevenaar.

Gewone clubavond

“Eigenlijk was deze clubavond niet eens zoveel anders dan anders. Iedere week hebben we een programma. De ene keer een spreker over een actueel onderwerp, de andere keer een presentatie van een van onze eigen leden. En dit keer een doe-activiteit”, laat de organisatie van de avond weten. “En dat gaat samen met veel gezelligheid. Dus ook voor de jeugd was er een drankje aan de bar en natuurlijk hebben we eerst gezamenlijk gegeten.”

Cupcakes voor De Pelgromhof

Uiteindelijk creëerde elk van de jonkies vier vrolijk versierde cupcakes. De jonkies doneerden enkele cupcakes aan het goede doel. “Want ook dat is Rotary; aandacht en klaarstaan voor de samenleving.” Er werd grif gegeven, zodat de volgende dag 55 cupcakes bezorgd konden worden bij de bewoners van woonzorgcentrum De Pelgromhof.