Cheque voor De Club voor Spelenderwijs Orkest

logo_ri_transp

Maestro Avond en Districtsgrant goed voor 4.553 euro voor Spelenderwijs Orkest

Zevenaar, 24 maart 2019

Afgelopen woensdagavond 20 maart, de Internationale dag van het geluk, was een avond die muziekvereniging ‘De Club’ niet snel zal vergeten. Deze avond kreeg zij visite van een drietal leden van Rotary Zevenaar. Margot Kleinpenning, Jan Verhagen en Henk Vellekoop (voorzitter) kwamen De Club verblijden met een erg speciaal bezoek.

Muziek verbindt

Vorig jaar op 19 april heeft De Club een ‘Maestro’ avond georganiseerd voor de Rotary in het Musiater in Zevenaar. Aan dit avontuur deed ook een aantal Rotaryleden mee. De opbrengst van deze avond zou ten goede komen aan het Spelenderwijsorkest Montferland, een initiatief vanuit De Club om kinderen te laten ervaren hoe leuk het is om een muziekinstrument te bespelen. Muziek maakt kinderen slimmer, muziek verbindt en muziek maakt het verschil. Het is erg mooi dat muziekvereniging De Club en de Rotaryclub Zevenaar daar een handje bij helpen. De Maestro-avond bracht 2.105 euro op.

Henk Vellekoop en Margot Kleinpenning overhandigen de cheque aan Pascal Bos (midden) voor het project Spelenderwijs Orkest.

Aanvulling met districtsgrant

Door de gezamenlijke inspanningen is een mooi totaalbedrag beschikbaar gekomen. Mede doordat Jan Verhagen een extra bijdrage vanuit het Rotary-district wist te verkrijgen, is het bedrag nog een stuk hoger geworden dan was gehoopt. Rotaryclub Zevenaar overhandigde een prachtige cheque ter waarde van 4.553 euro aan Pascal Bos, die dat namens De Club in ontvangst heeft genomen.

De fotograaf heeft geen moeite om ieders blijdschap op de plaat vast te leggen.

Blijdschap bij “De Club” in Didam

Pascal Bos bedankte de leden van Rotary uitvoerig voor dit prachtige bedrag en benoemde dat De Club er ontzettend trots op is en dat “we hier zeker wat moois mee gaan doen”. Het Spelenderwijs Orkest is overigens al begonnen. De lessen zijn voor kinderen van groep 5 t/m groep 8 en worden op dinsdagmiddag na schooltijd gegeven op de Albert Schweitzerschool in Didam.