Rotary Zevenaar fietst estafette tegen kinderkanker

Rotary Zevenaar

.

ROTARYCLUB ZEVENAAR FIETST IN ESTAFETTE VOOR DE VERENIGING KINDERKANKER NEDERLAND

Zevenaar, 2 augustus 2023

In 2023 bestaat Rotary in Nederland 100 jaar. Met een fiets-estafette dwars door heel Nederland worden de 500 Rotary- en Rotaract clubs in Nederland met elkaar verbonden. Op zaterdag 12 augustus nemen de leden van Rotaryclub Zevenaar samen met de leden van Rotaryclub Duiven het “stokje” over van Rotaryclub Doetinchem en Rotaryclub Doetinchem Oude-IJssel.

Emissieloze fiets-estafette

Ter ere van het 100-jarig bestaan van Rotary Nederland is een emissieloze fiets-estafette georganiseerd door heel Nederland. De gehele route is 500 kilometer en er worden 500 clubs bezocht in alle 7 districten. Met een bakfiets als centraal punt zullen van alle districten leden meefietsen voor verschillende goede doelen. Lees meer over deze verschillende doelen op Rotary Nederland.

De Rotary fiets-estafette in de omgeving van Winschoten

De komende tijd gaat de bakfiets door Oost-Nederland en zal deze door Rotaryclub Zevenaar begeleid worden van Didam naar Westervoort. Op zaterdag 12 augustus gaat een groep leden de bakfiets ontmoeten in Didam bij Partycentrum Plok. Daar zal de bakfiets in ontvangst genomen worden van de Rotaryclubs Doetinchem en Doetinchem-Oude-IJssel. Samen met Rotaryclub Duiven zal Rotaryclub Zevenaar deze begeleiden naar Zaal Wieleman in Westervoort. De route in Oost-Nederland kun je hier bekijken.

De kanjerketting voor kinderen met kanker

Natuurlijk rijden we de estafette voor een goed doel. Ons Rotary-district heeft als thema “gezondheid voor moeder en kind”. Daaruit is als goede doel het steunen van de “Vereniging Kinderkanker Nederland” gekozen.

Ieder jaar krijgen in Nederland zeshonderd kinderen de diagnose kanker. De behandeling is zwaar en duurt lang. Om deze kinderen en hun familie te steunen, heeft de Vereniging Kinderkanker Nederland in 2006 de Kanjerketting ontwikkeld.

Kind dat door kanker is getroffen, met een kanjerketting

De Kanjerketting maakt voor elk kind tastbaar wat het kind heeft meegemaakt en vertelt zijn eigen, unieke verhaal. Alle kinderen krijgen de Kanjerketting en de kanjerkralen geheel gratis. De handgemaakte kralen van speciale, gifvrije fimo-klei worden exclusief voor de Vereniging Kinderkanker Nederland geproduceerd. Met deze fietstocht draagt Rotary Club Zevenaar, samen met het hele district een mooi bedrag bij aan dit goede doel.