Daar is op de deur geklopt.........

logo_ri_transpRotaryclub Zevenaar

Daar is op de deur geklopt ……….

Zevenaar, 6 december 2020

Kinderen in gezinnen die het minder breed hebben, zijn zaterdag 5 december verrast door Sinterklaas, die een presentje kwam bezorgen van Rotary Zevenaar. De Rotaryclub speelde niet voor Sinterklaas, maar heeft deze gezinnen wel graag geholpen met het Sinterklaasfeest (en gezinnen die geen Sinterklaas vieren: met een feestelijk gevoel).

Handen uit de mouwen

Zoals het bij Rotary Zevenaar hoort: de leden staken voor deze activiteit zelf de handen uit de mouwen. Maandag 9 november haalden leden de cadeautjes op bij speelgoedwinkel Intertoys in Zevenaar. De winkel droeg ook een steentje bij door een korting op de cadeautjes en door het inpakpapier en alles wat voor een feestelijk ingepakt cadeau nodig is, gratis beschikbaar te stellen. Een week later zijn de cadeautjes door de clubleden fraai ingepakt en van een passend gedicht voorzien.

De cadeautjes en inpakmaterialen werden afgehaald bij Intertoys.

De cadeautjes zijn mooi ingepakt en liggen gereed.

Rondbrengen

Zaterdag 5 december was het zo ver. De Rotaryleden hebben de cadeautjes op vrolijk aangepaste wijze bezorgd bij de kinderen. In totaal werden 185 kinderen op deze pakjesdag verblijd met de cadeautjes. Stichting Leergeld heeft voor Rotary Zevenaar de gezinnen in beeld gebracht.

De bezorgers van de cadeautjes hebben er plezier in en gaan op weg.

Als actiecentrum voor deze actie diende de praktijk van één van onze leden, huisarts Edwin Brugman. Hier was voor heerlijke soepen, saucijzenbroodjes en koffie gezorgd om de ‘pieten’ vol energie aan de slag te laten gaan. Om 14:30 uur begonnen de eerste rondes door de Liemers.

Dankzij ieders inzet werd het een geslaagde actie. Er kwamen bij de club al snel bedankjes en positieve reacties binnen, met name van ouders. De kinderen zijn er super blij mee.

De financiële middelen voor deze actie zijn tijdens de eerste coronagolf door clubleden bij elkaar gebracht, uit de uitgespaarde kosten van de clubbijeenkomsten. Hiermee werden ook de Malawi-actie en een bijdrage voor een IC-dakterras op het Rijnstate-ziekenhuis bekostigd. Voor de Sinterklaasactie is het bedrag aangevuld vanuit de clubreserve voor goede doelen.

Iedereen bedankt voor zijn/haar bijdrage in middelen of in uren !