Shelterboxen voor Turkije en Syrië

Rotary Zevenaar

.

ROTARY ZEVENAAR STELT SHELTERBOXEN BESCHIKBAAR VOOR MENSEN IN GETROFFEN AARDBEVINGSGEBIED !

Zevenaar, 15 april 2023

De landelijke Rotary-actie om shelterboxen beschikbaar te stellen aan mensen in het rampgebied van de aardbevingen is op stoom aan het komen. Rotaryclub Zevenaar heeft tot nu toe ruim 4.000 euro bij elkaar gebracht, waarmee 6 shelterboxen naar het rampgebied gaan. Landelijk zijn door de 500 Nederlandse Rotaryclubs samen op dit moment al ruim 1.250 shelterboxen beschikbaar gesteld.

Shelterbox in actie

ShelterBox Nederland heeft ter plaatse onderzocht welke hulp het beste kan worden ingezet. Na overleg met plaatselijke en internationale hulporganisaties is bepaald dat er shelterboxen naar het getroffen gebied gaan. In de shelterboxen zit materiaal waar de mensen behoefte aan hebben zoals tenten, materiaal zoals gereedschap, afdekzeilen en touw, thermische dekens, kleding en solar lights.

Er zijn grote tenten die groot genoeg zijn voor 4 volwassenen en 6 kinderen en kleinere tenten voor 2 volwassenen en 3 kinderen. Bij deze actie gaat het vooral om grote tenten.

De ongeveer 500 Rotaryclubs in Nederland proberen gezamenlijk een zo groot mogelijk aantal shelterboxen naar Turkije en Syrië te sturen.