Tim Senders inspireert tijdens Jonkies-avond

logo_ri_transpRotaryclub Zevenaar

Tim Senders inspireert Rotarians-in-spe

Zevenaar, 9 februari 2018

Wat heb je nodig om je droom waar te maken? Dat was afgelopen week de startvraag van acteur, regisseur en presentator Tim Senders bij de ‘jonkies-avond’ van Rotaryclub Zevenaar. Jongeren tussen de 10 en 25 jaar waren uitgenodigd voor een bijzondere inspiratiesessie.

Tim Senders is bekend van onder meer het jongerenprogramma Streetlab, waarbij hij met drie vrienden semi-wetenschappelijke sociale experimenten uitvoert en vastlegt in korte filmpjes. Het viertal onderzocht op deze wijze bijvoorbeeld hoe zij het beste een vrouw kunnen versieren en ontdekten zo dat het echt mogelijk is om jezelf voor te doen als profvoetballer bij een grote voetbalclub.

Hard voor moeten werken

De tv-acteur nam het jeugdige Rotary-publiek mee in zijn verhaal over dromen waarmaken en succes. Vanuit zijn motto ‘daag jezelf uit en probeer je grens op te zoeken’ lukte het Tim Senders bijvoorbeeld om op tv te komen. Samen met zijn drie jeugdvrienden Daan Boom, Jasper Demollin en Stijn van Vliet presteerde hij het zelfs om al in hun eerste tv-seizoen genomineerd te worden voor de Gouden Televezier-Ring. “Toch hebben we er hard voor moeten werken en we doen dat nog steeds”, benadrukt de 27-jarige Tim Senders tijdens de jonkies-avond. Hij weet zijn publiek ervan te doordringen dat niets vanzelf gaat, maar alleen jijzelf je doelen kunt waarmaken. Zo hebben de jonge tv-makers zich zelf de kunst van het filmpjes maken eigen gemaakt en zorgen zij er ook zelf voor dat hun filmpjes op internet door duizenden mensen worden bekeken. “Wij verspreiden onze filmpjes nog steeds zelf”, aldus Senders.

Eigen kledinglijn

Inmiddels beschikt Senders ook over een eigen kledinglijn, Haute Cliché. Hij schreef anderhalf jaar geleden zijn doelen opnieuw op en besloot toen een eigen kledingmerk te starten. Na een jaar ‘het merk laden’ breekt nu de fase van productie aan en neemt de nieuwe kledinglijn dus serieuze vormen aan. De droom om een eigen reisprogramma te maken, wist Senders met zijn vrienden ook al te vervullen. Binnenkort vervullen zij de droom van een programma voor de jeugd. Zijn laatste tip voor zijn toehoorders van Rotaryclub Zevenaar: “Spreek je dromen uit. Dat is natuurlijk heel eng, maar dan wordt het vanzelf tastbaar. En bedenk wat er nodig is om die dromen te bereiken.”

Geweldig toch?!

De jongeren reageren na afloop enthousiast. Er is zelfs een wachtrij voor vragen. “Zo’n verhaal is toch geweldig”, zegt een van de jongeren die zelf ook ooit succes hoopt te krijgen met het maken van filmpjes. Volgens de Rotary-organisatoren een succesvolle avond. “Wij hopen de jongeren geïnspireerd te hebben. Zij hebben de toekomst. Ja, en natuurlijk hopen we ook dat we ze een stukje inspiratie voor toekomstig Rotary-lidmaatschap hebben meegegeven.”