Speeddaten met professionals op 27 februari

Kennis en ervaring delen:

Speeddaten met Professionals 2019 voor HAVO en VWO

Hoe kom je als leerling van de middelbare school erachter wat voor jou het meest geschikte beroep is. En als je denkt dat te weten hoe realistisch is het beeld dat je ervan hebt. En ook welke opleiding zou bij dat beroep voor jou het beste passen. En, niet onbelangrijk, kun je er redelijkerwijs je boterham mee verdienen. Het zijn belangrijke vragen op zoek naar een antwoord om zoveel mogelijk te voorkomen dat de verkeerde opleidings- en beroepskeuze wordt gemaakt met alle persoonlijke en financiële gevolgen van dien.

speeddaten.jpg

Advocate Mr. Hanneke Fraaije-Luising in gesprek met geïnteresseerde leerlingen.(foto Margot Kleinpenning)

Op woensdag 27 februari 2018 van 18.00 - 20.30 uur

bij Hotel Van der Valk in Duiven

Om leerlingen van 4 en 5 HAVO en 4,5 en 6 VWO de helpende hand te reiken bij deze puzzel organiseren het Candea College in Duiven, het Liemers College in Zevenaar en voor het eerst ook het Beekdal Lyceum, het Lorentz Lyceum en het Stedelijk Gymnasium uit Arnhem in samenwerking met de Rotaryclubs Arnhem-IJssel, Duiven en Zevenaar " Speeddaten met Professionals ". Op woensdag 27 februari 2018 van 18.00 - 20.30 uur kunnen de leerlingen voor de vierde keer kosteloos al dan niet vergezeld van ouders bij Hotel Van der Valk in Duiven kennismaken met de beroepspraktijk van rond de 85 beroepen. In korte een-op-een gesprekken met mensen die daadwerkelijk het beroep van keuze uitoefenen is het gemakkelijker de voor- en nadelen van een beroep te achterhalen. De beroepen van de aanwezige professionals zijn ingedeeld in een achttal interessegebieden: Veiligheid, Techniek en ICT, Ruimte en Groen, Gezondheidszorg, Gedrag en Maatschappij, Economie en Financiën, Creatieve Sector en Rechten. 'Speeddaten met Professionals 'is een uigelezen en unieke mogelijkheid voor leerlingen om in een kort tijdsbestek zicht te krijgen op meerdere beroepen.

De samenwerking van de scholen met de Rotaryclubs is ingegeven door het feit dat de clubs veel leden tellen met een verschillende beroepsachtergrond. Dat levert een grote verscheidenheid aan beroepen op. Zij beschikken verder ook over een uitgebreid netwerk van professionals met nog andere beroepen. Daardoor zijn de Rotaryclubs bij uitstek toegerust om kennis en ervaring te delen en jonge mensen te helpen in hun beroepskeuze.

februari 2019